کد خبر: 357515
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

محتوای دیجیتال، بستری برای مبارزه با فقر و نژادپرستی

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج که از چهارشنبه (۳‌ آذر) در محل لانه جاسوسی آغاز به کار کرده است صبح امروز پنجشنبه، میزبان محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و محملی برای گفتگوی جوانان با وزیر فراهم شد تا از دستاوردها و برنامه هایشان بگویند.

این رویداد فرهنگی میزبان جوانانی است که هم‌زمان با هفته بسیج از سراسر کشور گردهم جمع شدند تا تولیدات خود را در حوزه محتوای دیجیتال همچون بازی‌های ویژه تلفن همراه، نرم افزارهای ویژه تلفن همراه و پویانمایی در معرض نمایش و ارزیابی قرار دهند.

مهرداد پارسافر سرپرست تیم اعزامی از سیستان و بلوچستان که بازی نجات آزادی و اپلیکیشن اندرویدی روح نواز بخشی از تولیداتشان در این رویداد است، گفت: سیستان و بلوچستان در حال حاضر با ۴ تیم در این رویداد حضور دارد و با توجه به محورهای اعلام شده در افتتاحیه رویداد سعی می کنیم ۴ محصول با کیفیت و ویژه در حوزه های پویانمایی، بازی تلفن همراه و نرم افزار به مرحله داوری برسانیم.

وی در تشریح بازی سه بُعدی نجات آزادی گفت: این بازی در خصوص نجات جورج فلوید در ژانر اکشن هیجانی طراحی شده است که نمایشگر و جلوه مبارزه با نژادپرستی در مهد حکومت مدعیان آزادی است که در سبک اول شخص در ۳۰ مرحله در مراحل مختلف با درجه سخت و آسان و در شرایط گوناگون آب و هوایی به مرحله اجرا درآمده است.

پارسافر افزود: اپلیکیشن اندرویدی روح نواز که موضوع ویژه بخش نرم افزارهای ویژه تلفن همراه در این رویداد بود هم در نسخه اولیه با قابلیت های یک بانک جامع محتوای ادعیه و مناجات طراحی شد که منحصر بفرد بودن آن از باب امکانی ست که برای کاربر فراهم می کند تا ضمن اطلاع از فاصله خود با آرامگاه های شخصیت های دینی و قبور ائمه اطهار (ع) در صورت ورود به این اماکن به صورت خودکار از زیارت نامه و ادعیه مرتبط با آن مکان به صورت آفلاین بر روی تلفن همراه خود بهره مند می شود.

محتوای دیجیتال، بستری برای مبارزه با فقر و نژادپرستی

وی افزود: این تیم ها ماحصل برگزاری رویدادهای تولیدمحتوا در بستر فضای مجازی بسیج هستند که با حمایت های مدیران این حوزه در سطح کشور و استان توانسته ایم بیش از ۱۲ تیم تخصصی در سطح استان شناسایی، ساماندهی و حمایت کنیم و همچنین در این راستا مطالبه جدی ما از مسوولان و مدیران کشور این است که این گروه های تخصصی نیازمند حمایت های جدی تری هستند که با تقویت سخت افزاری بتوانند بیش از پیش در مسیر آبادانی و پیشرفت کشور در عرصه های تولید محتوای دیجیتالی مطابق تکنیک های روز دنیا قدم بر دارند.

فرزاد مهدی‌خانلو که با برنامه‌ای با عنوان دهکده از استان زنجان در این رویداد حضور دارد به ایرنا گفت: این برنامه با محوریت جلوگیری از مهاجرت و رفع محدودیت مناطق روستایی و محروم تولید شده است. با این شیوه که نیازهای اشخاص در برنامه مشخص می شود و با توجه به مجموعه نیازهای ثبت شده در برنامه و همین طور امکان ثبت نیروهای متخصص در سامانه، امکان ساماندهی نیروهای جهادی، افراد متخصص و نیروهای داوطلب به راحتی امکان پذیر می شود و بنابراین امیدواریم با رفع نیاز های این افراد از مهاجرت های اجباری آنها جلوگیری کنیم.

محمد سعید فداالدینی سرگروه تیم ربو از استان کرمان که به همراه مهدی شایان و مهدی نواب زاده از دیگر اعضای دیگر تیم ربو در این رویداد شرکت کردند در تشریح نرم افزارشان گفت: نرم افزار ربو به معنی تولدی دوباره است که در تحقق ایجاد و مدیریت بنگاه های اقتصادی زودبازده و بومی شده با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال طراحی شده است.
وی افزود: این اپلیکیشن دارای چهار محور اصلی شامل اتاق فکر، حمایت کنندگان، مجریان و متقاضیان است. ربو با هدف هماهنگ سازی و مدیریت محورهای کلی تمام فرایند را کنترل می کند و محلی برای ایمن سازی سرمایه و تضمین کننده ایجاد اشتغال و درامدزایی است.

حسین راه نورد سرپرست تیم اعزامی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان فارس به ایرنا گفت: تیم های شرکت کننده از استان فارس متشکل از پنج تیم، شامل دو تیم تولید نرم افزار تلفن همراه، یک تیم تولید بازی تلفن همراه، دو تیم تولیدات پویانمایی در این رویداد حضور دارند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت عظیم نیروی جوانی که در استان فارس وجود دارد، در مرحله مقدماتی این رویداد ۲۵۱ نفر از متخصصان حوزه تولید محتوای دیجیتال ثبت نام کردند که از این بین ۱۸۵ نفر در قالب ۴۷ تیم به رقابت پرداختند.

سید حسن یزدی نژاد مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قم در گفتگو با خبرنگار ایرنا، گفت: برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، فرصتی ارزشمند جهت جذب ایده‌ها، کشف استعدادها و ساماندهی گروه‌های منسجم تولید محتوا در بستر فضای مجازی است.

وی گفت: استان قم در این رویداد با ۴ تیم حضور دارد که در در بخش پویانمایی ۲ تیم و در بخش بازی های تلفن همراه یک تیم و در بخش نرم افزار ویژه تلفن همراه نیز یک تیم شرکت کردند. یک تیم پویانمایی به صورت کامل متشکل از بانوان است و در مجموع ۲۰ نفر شرکت کننده که در بخش استانی رویداد تولید محتوای دیجیتال که در آبان ماه سالی جاری برگزار شده برگزیده شدند، در این رویداد ملی حضور دارند.

سامانه برگزاری رویداد که در آن می توان مسابقات و جلسات را برگزار و سازمان دهی کرد؛ یکی از تولیدات جوانان ایرانی بود که مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

این سامانه شامل یک پنل کاربری، اپلیکیشن موبایل و صفحه معرفی است که برگزار کننده می تواند برای مثال رویداد خود را در سامانه تعریف کند و شرکت کنندگان با ثبت نام در این سامانه در رویداد شرکت کنند و کارت ورود دریافت کنند.

همچنین کارتی که برای آنها صادر می شود، شامل اطلاعت شخص و یک QR منحصر به فرد است که به نحوی رمزنگاری شده که فقط اپلیکیشن موبایلی این سامانه قادر است؛ آن را بخواند و نتیجه را تایید کند.

محتوای دیجیتال، بستری برای مبارزه با فقر و نژادپرستی

مرحله اول این رویداد در تمامی استان‌ها به‌صورت همزمان از ۱۲ الی ۱۴ آبان‌ماه گذشته برگزار شد و ۲۴۸۰ نفر در این رویداد شرکت کردند و از این بین ۱۰۷ تیم در قالب ۴۰۰ نفر به مرحله نهایی رسیده‌اند که امروز این مرحله به پایان می‌رسد.

مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج از دوم تا ۴ آذرماه برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن رزمایش یکپارچه بسیجیان متخصص در حوزه تولید محتوای تخصصی ویژه فضای مجازی با عنوان است.

سازمان فضای مجازی بسیج با اهداف مانور یک حرکت هماهنگ در فضای مجازی، تشکیل یک فرماندهی و کنترل واحد برای عملیات در فضای مجازی،تولید حجم قابل توجهی از محصول با کیفیت رقابتی در طراز اندیشه و توان بسیج، ارائه توانمندی های تخصصی بسیج در حوزه فضای سایبری، ارتقاء و رشد توانمندی های فنی و خلاقانه نیروها در یک عملیات واقعی، شناسایی استعدادهای برتر بسیج در حوزه فضای مجازی با هدف اشتغال‌زایی و رونق اقتصاد کسب‌وکارهایی مجازی و حرکت به سمت ایجاد نهضت تولید محتوای تخصصی در فضای مجازی این رویداد را برگزار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (پنجشنبه ۴ آذر ماه) از مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج بازدید کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس