۸۰ هزار دانش‌آموز متوسطه در قم واکسن کرونا دریافت کردند

حمید رضا شیخ‌ الاسلام عصر پنج‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: واکسیناسیون دانش‌آموزی کرونا در قم از هجدهم مهرماه آغاز شده و تعدادی از دانش‌آموزان هنوز به مرحله دُز دوم نرسیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم ادامه داد: تاکنون ۳۵ هزار دانش‌آموز قمی دُز دوم را نیز دریافت کردند.

شیخ‌ الاسلام همچنین با اشاره به طراحی ۱۲۰ تیم برای ارزیابی وضعیت اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس استان گفت: این تعداد از ۶ آذرماه به مدارس اعزام خواهند شد و کلیه موارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تا این لحظه ۸۷ مدرسه توسط مدیران مورد ارزیابی قرار گرفته که ۵۳ مورد بالای ۹۰ نمره، چهار مورد ۱۰۰ نمره، ۲۴ مورد بین ۸۰ تا ۹۰ و ۹ مورد نیز زیر ۸۰ نمره را گرفتند که چهار مورد زیر ۵۰ بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم بیان داشت: تلاش داریم تا ۱۰ آذرماه همه یکهزار و ۴۰۰ مدرسه استان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با اشاره به برگزاری چهار ساعت آموزش ضمن خدمت برای هزار و ۴۰۰ مدیر مدرسه در استان گفت: بیش از ۹۷ درصد از فرهنگیان قم واکسینه شدند که در کشور بی‌سابقه است.

این مسئول با بیان اینکه در صورتی که واکسیناسیون دانش‌آموزان قبل از ثبت نام مدارس آغاز می‌شد ما کنترل بیشتری داشتیم گفت: چک لیستی تهیه شده که مدیران باید زمان و مکان تزریق دُز اول و دوم واکسن دانش‌آموزان را قید کنند، و اگر دانش‌آموزی واکسن نزده نیز باید علت آن مشخص شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قم در بخشی از سخنان خود معضل وجود نداشتن هواکش و وسایل تهویه هوا در کلاس‌های درس مدارس قم را مورد توجه قرار دارد و گفت: ۱۰ هزار کلاس درس در قم دارای این مشکل هستند که اداره‌کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس قم و اداره‌کل مدیریت بحران استان باید اعتبار مورد نیاز را پیگیری کنند./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید