کد خبر: 357731
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نمایش فیلم‌های علی اکبر صادقی در سینماتک خانه هنرمندان

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران فیلم‌های گلباران، هفت شهر، ملک خورشید، من آنم که... و رخ از ساخته های علی‌اکبر صادقی و مستندهای استاد ساخته رضا سیاح و نقش ماندگار؛ علی‌اکبر صادقی محصول فرهنگسرای ملل را نمایش خواهد داد.

نمایش فیلم‌های علی اکبر صادقی در «سینماتک» خانه هنرمندان

علی اکبر صادقی متولد ۱۳۱۶ تهران است و در دوران دبیرستان زیر نظر آواک هایراپتیان نقاشی آبرنگ را آموخت و پس از پایان تحصیل از دانشکده هنرهای زیبا به پیشنهاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دست به ساخت چند فیلم نقاشی متحرک زد.

وی فعالیت هنری را سال ۱۳۵۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فیلم نقاشی متحرک هفت شهر آغاز کرد و برای چند کتاب تصویر کشید او در این هنگام در زمینه نقاشی متحرک، تصویرگری کتاب، نقاشی آبرنگ و رنگ و روغن چیره دست بود.

او همچنین در تهیه چند فیلم برای کانون شرکت داشت که در آنها از شیوه خاص نقاشی خود بهره گرفت. این فیلم ها در جشنواره های جهانی مورد استقبال فراوان قرار گرفت و ۱۵ جایزه را از آن خود نمود. او همچنین ۴ جایزه بین المللی برای تصویر گری کتاب نیز دریافت کرد.

در سال ۱۳۵۶ صادقی فیلمسازی را بکلی کنار گذاشت و به نقاشی به سبک سورئالیسم روی آورد.

این برنامه نمایش فیلم با پخش سخنانی از مسعود کیمیایی، ابراهیم حقیقی، احمد عربانی و علی بوذری همراه خواهد بود.
چهارصد و هفتاد و نهمین سینماتک از ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه یکم آذر در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران ویژه اعضای سینماتک برگزار خواهد شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس