کد خبر: 357752
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

افتتاح نمایشی ورزشگاه پارس‌کاردست فارس داد/حافظیه جای بازی نیست

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از گذشت بیش از ۲۰ سال انتظار برای افتتاح بزرگترین مجموعه ورزشی استان فارس، سرانجام در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ و در جریان سفر هیأت دولت دوازدهم به فارس، مجموعه ورزشی پارس معروف به ورزشگاه میانرود در جنوب شهر شیراز به بهره برداری رسید.

مجموعه‌ای ۴۵ هکتاری که استادیوم آن با ظاهری زیبا و مدرن و باظرفیت ۵۰ هزار نفر بعنوان چهارمین ورزشگاه بزرگ کشور افتتاح شد.

پروژه‌ای که وزیر ورزش و جوانان وقت با بیان جمله «احساس غرور می‌کنم ورزشگاه زیبای پارس با ظرفیت پنجاه هزار نفر تماشاگر به بهره برداری می‌رسد» افتتاح شد.

در زمان بهره برداری مجموعه ورزشی پارس شیراز، برخی کارشناسان و حتی رسانه‌ها به آماده نبودن این مجموعه اشاره کردند و نسبت به افتتاح عجولانه و زودهنگام آن نقدهایی وارد شد بطوریکه با انجام چندبازی از سری مسابقات لیگ آزادگان در این ورزشگاه، معایب و کاستی‌های ورزشگاه پارس شیراز نمایان‌تر شد.

از نبود سیستم صوتی، دوربین‌های مداربسته، اسکوربورد، جایگاه مناسب خبرنگاران و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی گرفته تا ضعف شدید چمن ورزشگاه، همگی دارای اشکال‌های اساسی و بزرگی بود که حکایت عجیب ورزشگاهی است که به گفته یکی از مربیان مهمان «ظاهر این استادیوم نیوکمپ است اما امکاناتش در حد یک ورزشگاه محلی است».

افتتاح نمایشی ورزشگاه پارس‌کاردست فارس داد/حافظیه جای بازی نیست

حال که حدود ۲۵ سال از شروع ساخت ورزشگاه پارس می‌گذرد و در شرایطی که نماینده فوتبال فارس به لیگ برتر صعود کرده و نیازمند بازی در این ورزشگاه است، همچنان استادیوم پارس شیراز آمادگی میزبانی را ندارد و با وجود تلاش‌های بسیاری که برای بازسازی چمن ورزشگاه صورت گرفته اما ورزشگاه بزرگ پارس برای راه اندازی کامل نواقص دیگری هم دارد که به گفته مسئولین ورزش استان، در صورت تکمیل آنها توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور، در خوشبینانه ترین حالت از اواخر دی ماه امسال، آماده بهره برداری است.

خبرگزاری مهر در سال ۹۶ بلافاصله بعد از افتتاح نیز گزارش کرد که ا فتتاح این ورزشگاه زودتر از موعد بوده و مشکلات ورزشگاه را گوشزد کرده بود.

طی شب‌های گذشته نیز یکی از برنامه‌های ورزشی سیما انتقاداتی را متوجه عدم بهره برداری از ورزشگاه پارس کرد و اشاره‌ای نیز به کیفیت حافظیه داشت.

ورزش و جوانان: اعتبار برسد ورزشگاه پارس تا دی ماه تمام است

عباس حاجی زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس اظهار داشت: اینجانب از همین جا نسبت به برنامه‌های فوتبالی صداوسیما انتقاد می‌کنم که همواره از دور و یکطرفه قضاوت می‌کنند در حالی که از وضعیت زیرساخت‌ها و پتانسیل سخت افزاری شیراز آگاهی ندارند.

حاجی زاده افزود: در سال ۹۶ ورزشگاه پارس شیراز افتتاح شد با این تصور که به تدریج نواقص آن نیز برطرف خواهد شد اما بدلیل عدم حضور تیمی از فارس در لیگ برتر، از سوی وزارت ورزش اعلام شد که امکانات موجود ورزشگاه، کفایت مسابقات لیگ یک را دارد و پس از صعود تیم فجرشهیدسپاسی به لیگ برتر نیز همه چیز مصادف شد با تغییر دولت و بدین ترتیب ورزشگاه پارس بلاتکلیف باقی ماند.

افتتاح نمایشی ورزشگاه پارس‌کاردست فارس داد/حافظیه جای بازی نیست

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در ادامه بیان داشت: باتوجه به بضاعت شهرشیراز و تا آماده شدن ورزشگاه پارس تنها گزینه برای میزبانی از بازی‌های تیم فجرشهیدسپاسی، ورزشگاه حافظیه بود که بصورت شبانه روزی تلاش کردیم تا این ورزشگاه را به تأیید سازمان لیگ برسانیم و به جرأت می‌توانم بگویم که کیفیت چمن حافظیه از برخی ورزشگاه‌های دیگر کشور هم بهتر است و پس از هربازی کار ترمیم آن را برای مسابقات بعدی ادامه می‌دهیم.

عباس حاجی زاده در پایان ضمن قدردانی از همکاری باشگاه قشقایی در قبول انجام بازی‌های خانگی خود در ورزشگاه بعثت شیراز افزود: ایمانیه استاندار فارس بسیار پیگیر حل مشکلات ورزشگاه‌های شیراز بوده‌اند و لازم می دانم از ایشان و همچنین وزیر ورزش و جوانان بابت پیگیری‌هایشان به منظور تکمیل ورزشگاه پارس قدردانی کنم ضمن آنکه امروز یکشنبه نماینده شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش به شیراز سفر می‌کند تا برای رفع نواقص ورزشگاه پارس ارزیابی اولیه خود را انجام دهد تا روند تکمیل ورزشگاه سرعت بگیرد.

بیژن احمدپور رئیس دفتر فنی مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در خصوص نواقص ورزشگاه پارس بیان کرد: عملیات نوسازی چمن توسط یکی از پیمانکاران مطرح کشور تقریباً به پایان رسیده اما سه نقص کلی شامل گیت های ورودی تماشاگران، سیستم صوتی و دوربین‌های مداربسته در ورزشگاه وجود ندارد که در تعهد شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور است و اگر روند مناقصه و اجرای آن از سوی شرکت سرعت بگیرد از اواخر دی ماه می‌توانیم بازی‌های تیم فجرشهیدسپاسی را در ورزشگاه پارس برگزار کنیم.

مدیرعامل باشگاه فجر سپاسی: تجربه چند ساله من می‌گوید ورزشگاه تا سال آینده هم افتتاح نمی‌شود

عبدالرسول فلاح مدیرعامل باشگاه فجرشهیدسپاسی شیراز نظر دیگری داشت و بیان کرد: بنده با توجه به تجربه چندین و چندساله و روند کار و همچنین مشکلاتی از قبیل نبود اعتبار مالی بعید می دانم ورزشگاه پارس تا سال آینده هم آماده مسابقات شود زیرا همانگونه که به تیم فجر ذره‌ای کمک نشد نباید انتظاری بیش از این برای آماده شدن ورزشگاه پارس داشت مگر آنکه اراده‌ای قوی در مدیران استان برای تکمیل ورزشگاه در سریع‌ترین حالت ممکن وجود داشته باشد.

افتتاح نمایشی ورزشگاه پارس‌کاردست فارس داد/حافظیه جای بازی نیست

فلاح افزود: بنده ضمن انتقاد از شورای شهر بدلیل عدم توجه به تنها نماینده فوتبال شیراز در لیگ برتر از استاندار محترم استان فارس می‌خواهم تا فرصت تمام نشده از این تیم که مزین به نام شهید است حمایت کنند تا نامی نیک در میان جوانان از خود باقی بگذارند و هرچه برای ورزش و فوتبال این استان هزینه شود باعث شور و هیجان در میان جوانان می‌شود و بازدهی بالایی از نظر فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت.

مدیرعامل باشگاه فجرشهیدسپاسی همچنین به ورزشگاه حافظیه اشاره کرد و افزود: ورزشگاه حافظیه حدود ۸ سال بلااستفاده بوده وبا وجود آنکه در مکان بسیار خوبی قرار دارد اما نیازمند یک بازسازی اساسی است و چمن آن در خور شأن استان فارس و شهرشیراز نیست.

به گزارش مهر، حافظیه پیر شده است، سازه ورزشگاه و امکانات موجود در آن مناسب بازی‌های لیگ برتر نیست. باید در نظر داشت، استانی به پهناوری فارس و با برخورداری از پیشینه قوی فرهنگی باید از ورزشگاه‌های مدرن و با امکانات مناسب برخوردار باشد تا با هر مسابقه لیگ برتری تحت تندترین حملات و تمسخرها قرار نگیرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس