کد خبر: 357769
۰
۰
نسخه چاپی

۷۹۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در قم پرداخت شد

محمود سیجانی روز سه شنبه در بیست و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: کارگروه ستاد تسهیل یکی از کارگروه هایی است که دارای عقبه قدرتمند ملی و استانی در خصوص اجرایی شدن مصوبات آن در سه بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به عملیاتی شدن ۹۵ درصدی مصوبات کارگروه استانی ستاد تسهیل قم در داخل استان، گفت: در قالب این کارگروه اگر مصوبه ای امکان اجرایی شدن در استان وجود نداشته باشد به کارگروه ملی ارجاع داده می شود.

سیجانی ادامه داد: در طی هفت ماه گذشته، در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۳۱۰ مصوبه تصویب که از این بین ۵۸ درصد اجرایی شده و بقیه مصوبات نیز در روال قانونی خود قرار دارد.

وی حجم سرمایه گذاری صنعتی ایجاد شده در قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دو هزار و ۳۲۵ واحد صنعتی در استان وجود دارد که ۱۵ درصد از آنها غیرفعال هستند.

سیجانی ابراز داشت: طی هفت ماه گذشته ۷۸ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با ۷ هزار و ۹۲۹ میلیاردریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی ۲ هزار و ۵۸۵ نفر صادر شده است.

وی با اشاره به هدف گذاری استان برای احیای ۳۷ واحد راکد صنعتی تا پایان سال جاری گفت: از ابتدای امسال ۱۹ واحد راکد صنعتی با اشتغال ۱۹۸ نفر به مدار تولید بازگشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم یادآور شد: حدود ۲.۵ درصد از اشتغال صنعتی کشور در استان قم دایر شده است.

وی اظهار داشت: ۹ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات و سرمایه در گردش به میزان ۱۳۵ میلیارد تومان نیز بتازگی به بانک های عامل استان معرفی شده است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید