کد خبر: 357949
۰
۰
نسخه چاپی

۲۵ میلیون جفت پایپوش در قم تولید می‌شود

محمود سیجانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در همین رابطه انواع پایپوش،‌ سرپایی و صندل تولید شده در واحدهای صنعتی استان، علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، به بازار سایر کشورهای منطقه نیز صادر خواهد شد.

وی افزود: تا ابتدای آبان‌ماه،‌ ۱۹ میلیون جفت از این محصول در قم تولید و به بازار مصرف عرضه شد که این رقم نشان‌می‌دهد بخش صنعت استان مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فرآیند تولید محصولات مورد نظر را تا رسیدن به نقطه هدف دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: خوشه کفش و دمپایی یکی از خوشه‌های صنعتی موفق قم است و این استان در طول‌سال‌های اخیر توانسته در زمینه تولید انواع پایپوش در سطح کشور و منطقه جایگاه بالایی بدست آورد.

سیجانی با اشاره به مسیر رو به رشد این صنعت در قم، گفت: سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان از ورود سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در زمینه تولید انواع کفش، صندل و سرپایی حمایت می‌کند.

وی افزود: افزایش تولید، بالارفتن فرصت‌های شغلی، توسعه صادرات، رونق تجارت و کسب درآمد ارزی از جمله مزایای حمایت از این حوزه صنعتی است که امروز در قم ظرفیت‌های خوبی برای گسترش دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید