کد خبر: 357958
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پیروی کلیت اثر از جزئیات در نمایشگاه نقاشی جز از کل

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، کاویان هازلی درباره عنوان نمایشگاه جز از کل گفت: عنوان از نام کتابی با همین نام انتخاب شده، کتاب «جز از کل» هیچ تاثیری از لحاظ محتوا بر روی طراحی های این مجموعه نداشته، اما عنوان نمایشگاه را بر حسب تصادف از میان کتاب هایی در کتابخانه ام، انتخاب کرده ام. البته از لحاظ معنایی بدون ارتباط با آثارم نیست چون در آنها هم جزئیات مورد اهمیت بوده اند و همین جزئیات بود که کل را ساخت.

طراحی یک اصل اساسی در هنرهاست و برای من یکی از بی واسطه ترین راه ها برای بیان فکر و اندیشه ام است و به کمک طراحی به راحتی و سرعت می توانم آن چه را در ذهن دارم بیان کنم و این بازآفرینی تصاویر حال، چه عینی باشند چه ذهنی برای من علاوه بر لذت بخش بودن راهی است برای یافتن فردیت. هم درون خود هم در آثارم.

هازلی ادامه داد: من زمان زیادی را روزانه صرف طراحی با شیوه‌های مختلف می‌کنم و تمایزی میان نقاشی و طراحی قائل نیستم و شیوه کارم به این شکل است که به طور همزمان چند ایده و شیوه را با هم پیش می برم و تا آنجا که بتوانم برای خود مرزی تعریف نمی کنم. در خیلی از این آثار از داشتن پیش طرح پرهیز شده است و فضاها، نقش مایه ها و مضامین به صورت فی البداهه به وجود آمده اند که نشانگر دلهره ها و امیدها و تجربه های دیدن و نگاه کردن به فضای پیرامونم است.

پیروی کلیت اثر از جزئیات در نمایشگاه نقاشی «جز از کل»


او افزود: این نمایشگاه شامل ۱۸ طراحی از میان انبوه طراحی های طی سه سال گذشته است. این آثار که روی مقوا با راپید اجرا شده را به همراه سه دفتر طراحی به نمایش گذاشته ام. علاوه بر این موارد به همراه نیما تفرشی یک موسیقی را نیز طراحی کرده ایم که راوی داستان های آثار به نمایش در آمده باشد. ابعاد طراحی ها متنوع است، علاوه بر چند اثر که حال و هوای ذهنی و روایی دارند دراین مجموعه مناظری از مناطق روستایی مختلف ایران که به آنها سفر کرده ام به ویژه مناطق کردنشین وجود دارند.

هازلی درباره سه دفتر طراحی که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته، گفت: در این دفاتر، مجموعه ای از طراحی پرتره شخصیت های مختلف به نمایش گذاشته شده است. شیوه خلق این پرتره ها این شکل بوده است که برای هر یک از این دوستان خبری از اتفاقات روز ارسال شده و آن ها نیز پس از خواندن متن آن خبر عکسی سلفی از خودشان گرفته و برای من ارسال کردند. بر اساس این عکس ها و واکنش ها به واسطه طراحی به مطالعه چهره و نگاهشان پرداخته ام.

هازلی افزود: از زمانی که به یاد دارم بخش عمده وقتم به طراحی و نقاشی گذشته و در پنج سالگی به طور اتفاقی یکی از آثارم توسط کانون پرورش فکری کودکان در مسابقه بین المللی نقاشی کودکان توکیو ژاپن شرکت داده شد و در آن رویداد مقام نخست را کسب کردم. پس از کسب این مقام، مسیر زندگی ام تغییر کرد و خانواده ام مرا برای ادامه راه در این مسیر بسیار حمایت کرده اند.

کاویان هازلی نقاش، طراح و مجسمه ساز متولد ۱۳۶۵ سنندج است. او فارغ‌التحصیل هنرستان گرافیک و دانش‌آموخته‌ کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌ نقاشی است. کاویان هازلی عضو پیوسته انجمن هنرمندان نقاش ایران است.

نمایشگاه جز از کل تا ۱۶ آذر در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ میزبان علاقمندان خواهد بود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس