کد خبر: 357968
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

دلال‌ها فوتبال ایران را نابود می‌‎‎کنند

ناصر ابراهیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص اخبار مربوط به حضور جادوگر در فوتبال ایران، اظهار داشت: ۵۷ سال مربیگری کردم و در رابطه با جادوگری، چیزهای زیادی در فوتبال دیدم، اما هیچگاه به آن اعتقاد نداشتم.

وی تصریح کرد: این مسائل در دنیای فوتبال بی‌اهمیت است و اگر قرار باشد برد یا باخت براساس این خرافات رقم بخورد، چرا ما مربیان باید تیم‌های خود را تمرین دهیم؟ پشت دروازه «میخ طویله» می‌گذاشتند که یک تیم برنده مسابقه شود اما من به این کارها اعتقادی ندارم.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران افزود: متاسفانه بعد از ۲۰ سال، دوباره بحث جادوگری در فوتبال ایران رواج پیدا کرده، اما اطمینان داشته باشید هیچ تیمی نمی‌تواند با این شیوه به جایی برسد و اگر اینگونه بود باشگاه‌های بزرگ دنیا تا این حد با علم روز دنیا، پیشرفت نمی‌کردند.

وی اضافه کرد: زمانی که مربیگری می‌کردم هیچ گاه به کسی اجازه نمی‌دادم که برای این مسایل سراغ من بیاید. من از زمین خاکی مربیگری خود را آغاز کردم تا به نیمکت تیم ملی رسیدم، ولی هیچکس غیرِ فنی وارد تیم‌های من نشده است.

سرمربی اسبق تیم ملی: طارمی کشف من بود/ مربی بزرگ تنبیه نمی‌کند

ابراهیمی همچنین با انتقاد از شیوه مدیریت در فوتبال ایران اظهار داشت: متاسفانه در فوتبال ایران حرف‌ها تکراری و خسته کننده شده است. شما وضعیت ۲ باشگاه بزرگ ما را مشاهده کنید؛ سالی چند مدیرعامل عوض می‌کنند؟ این در حالی است که منچستر در ۴۰ سال گذشته شاید چهار بار مدیرعامل خود را تغییر داده باشد.

وی افزود: همه این مسائل دست به دست هم داده تا فوتبال ایران خالی از ستاره شود. شما امروز برای علی دایی، علی کریمی و .... جایگزین ندارید، زیرا این بازیکنان واقعا استعدادیابی می‌شدند، اما امروز اکثر بازیکنان با دلالی وارد فوتبال و باشگاه‌های بزرگ می‌شوند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: متاسفانه دلالان در تمام باشگاه‌ها نقش تاثیرگذاری دارند و آنها حتی برای مدیرعامل هم تصمیم‌گیری می‌کنند. امروز ما در فوتبال ایران دیگر باشگاه بازیکن‌ساز ‌نداریم و این موضوعات «درد» فوتبال است. مطمئن باشید با ادامه این روند دلالان فوتبال ایران را نابود خواهند کرد.

سرمربی اسبق تیم ملی: طارمی کشف من بود/ مربی بزرگ تنبیه نمی‌کند

ابراهیمی با اشاره به حضور اسکوچیچ در تیم ملی ایران اظهار داشت: تیم ملی لقمه بسیار لذیذی برای هر سرمربی است و اسکوچیچ هم به طور قطع از داشتن چنین تیمی لذت خواهد برد. بی‌تردید این تیم به راحتی راهی جام جهانی خواهد شد و ما حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. متاسفم که او از تاکتیک‌پذیر نبودن بازیکنان ایرانی حرف می‌زند در حالی که فراموش کرده این تیم ۱۶ لژیونر در اختیار دارد.

مربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص خط خوردن نام «مهدی طارمی» در اردو قبلی تیم ملی، گفت: زمانی که در بوشهر مربی بودم پدر «مهدی طارمی» کمک مربی من بود و ۲ پسر به نام‌های مهدی و مجتبی دارد. هر ۲ پسر او بازیکنان بسیار خوبی بودند که متاسفانه مجتبی فوتبال را ادامه نداد اما مهدی را من به تیم ملی جوانان معرفی کردم و خوشبختانه علی دایی هم او را به پرسپولیس برد.

ابراهیمی در خصوص اینکه آیا آن زمان فکر می‌کرد، روزی مهدی طارمی پیراهن یکی از تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا را به تن کند، تصریح کرد: من همان روز فکر می‌کردم او بهترین بازیکن ایران خواهد شد اما تصور نمی‌کردم به پورتو برود.

وی تاکید کرد: دلیل کشف بازیکن با کیفیتی چون مهدی طارمی این است که من در کشف او فقط به استعدادیابی فکر کردم و یک لحظه هم به دلالی و منافع شخصی فکر نکرده بودم. به ویژگی‌های فوتبالی طارمی توجه کردم و به وضعیت مالی خانواده او بی‌توجه بودم.

سرمربی اسبق تیم ملی: طارمی کشف من بود/ مربی بزرگ تنبیه نمی‌کند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیدوارم مشکل مهدی حل شود و او هرچه سریعتر به ترکیب اصلی تیم ملی برگردد. ما مربیان نباید به فکر انتقام باشیم، بلکه باید به بازیکنان درس بدهیم. مربیان ضعیف بازیکنان را تنبیه می‌کنند اما مربیان قوی بازیکن را با صحبت و گفت و گو، احیا می‌کنند.

وی تاکید کرد: ۱۲ سال در تیم ملی مربی بودم هیچ وقت با یک بازیکن هم حتی درگیر لفظی نداشتم. آن زمان بازیکنان بزرگی مثل علی پروین، ناصر محمدخانی، حمید درخشان، مجتبی محرمی و بسیاری دیگر در تیم ملی بازی می‌کردند و شرایط کاملا متفاوت بود.

ابراهیمی افزود: در پایان می‌خواهم به یک موضوع مهم اشاره کنم و می‌دانم هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال به حرف‌های من توجه نمی‌کنند. راهی که در فوتبال می‌رویم درست نیست و مطمئن باشید بعد از این ۱۶ بازیکن لژیونر و چند بازیکن خوب داخلی بازیکن دیگری برای تیم ملی تربیت نکرده‌ایم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس