کد خبر: 357972
۰
۰
نسخه چاپی

بودجه سال جاری شهرداری قم به ۳۶۴۷ میلیارد تومان رسید

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: اصلاحیه بودجه شهرداری قم در سال 1400 به مبلغ سه هزار و 647 میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسیده است.

بودجه سال جاری شهرداری قم به ۳۶۴۷ میلیارد تومان رسید

به گزارش قم پرس:مجید محمدرضاخانی با اشاره به تصویب اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری قم اظهار داشت: اصلاحیه بودجه شهرداری قم در سال ۱۴۰۰ به مبلغ سه هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسیده است.

وی با بیان اینکه اصلاحیه پیشنهادی شهرداری به مبلغ سه هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان بوده است، ابراز کرد: بودجه پیشنهادی با افزایش ۱۹ درصدی نسبت به بودجه مصوب ۱۴۰۰ پیشنهادشده بود که در شورای اسلامی شهر قم و پس از برگزاری جلسات مختلف در کمیسیون‌های تخصصی، در نهایت با مبلغ سه هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان نهایی و مصوب شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: در این اصلاحیه در بخش منابع درآمدهای عمومی شهرداری به میزان ۵ درصد، درآمدهای ناشی از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به میزان ۴۴ درصد و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی به میزان ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در بخش هزینه نیز هزینه‌های جاری شهر و شهرداری حدود ۱۳ درصد افزایش‌یافته است، تصریح کرد: هزینه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان پروژه‌های عمرانی ۲۵ درصد افزایش‌یافته است.

محمدرضاخانی عنوان کرد: در مأموریت‌های شهرداری، بیشترین بودجه مربوط به حمل‌ونقل و ترافیک با افزایش ۴۸ درصدی روبرو شده است و پس‌ازآن مأموریت محیط‌زیست و خدمات شهری با افزایش ۲۱ درصدی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در ۸۰ ردیف بودجه‌ای در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی تغییرات صورت گرفته است، اذعان کرد: از مهمترین این تغییرات می‌توان به افزایش تملک خیابان شهیدان برقعی، پارکینگ امامزادگان چهل اختران(ع)، ایستگاه‌های مترو، بلوار جمهوری اسلامی و… اشاره کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید