کرونا در چهارمحال و بختیاری یک قربانی دیگر گرفت

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در شبانه‌روز گذشته ۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد که از این تعداد ۱۲ نفر بستری شدند و ۴۶ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۶ هزار و ۴۱۱ بیمار مبتلای قطعی به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: تست یک سوم موارد مشکوک به کرونا در استان مثبت شده است.

شیرانی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸ بیمار قطعی به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد حال عمومی ۱۵ بیمار وخیم گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند اجرای طرح واکسیناسیون علیه کرونا در استان، اظهار داشت: هنوز ۱۵ درصد از جمعیت استان اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند که این افراد واکسن نزده هم سلامتی خود و هم اطرافیان را به خطر می‌اندازند.

شیرانی در ادامه با اشاره به فصل سرما و نیاز به تهویه مناسب در فضاهای سربسته، افزود: با توجه به بازگشایی مدارس یکی از مهمترین مکان‌هایی که نیاز به تهویه مناسب دارد کلاس‌های درس است که می‌طلبد برای خرید دستگاه‌های تهویه و نصب آن در مدارس از ظرفیت‌های موجود از جمله خیرین استفاده کرد.

وی به سویه جدید ویروس کرونا تحت عنوان اومیکرون نیز اشاره کرد و گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از تاثیر واکسن‌های موجود بر این ویروس جهش‌یافته در دسترس نیست اما از آنجاکه رفتار ویروس کرونا پیچیده است و ممکن است با جهش‌های متعدد خطرآفرین شود مهمترین راهکار برای جلوگیری از انتشار آن رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، کیار، اردل، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان کوهرنگ در وضعیت آبی (کم‌خطر) قرار گرفته است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید