کد خبر: 358055
۰
۰
نسخه چاپی

روایت شیخ حسین انصاریان از نحوه شهادت آیت الله مدرس

به گزارش قم پرس امروز ۱۰ آذرماه سالروز شهادت مظلومانه آیت الله سیدحسن مدرس است. در دوران خفقان دهشتناک رضاخانی که همگان از کوچک و بزرگ رجال نامی و مدعی دوران مشروطه به گوشه‌ای خزیده و از ترس لب باز نمی‌کردند این شهید آیت الله مدرس بود که با حریت از اسلام دفاع می‌کرد.

به همین مناسبت حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در خصوص مظلومیت آیت الله مدرس اظهار داشت: بنده پرونده شهید مدرس را که در دادگستری تهران بایگانی است را می‌خواندم، در آنجا نوشته بود رئیس کلانتری کاشمر به همراه دو پاسبان نزدیک افطار به منزل این عالم بزرگ و کم نظیر می‌روند و می‌بینند ایشان یک سماور حلبی که در آن زغال انداخته بود را آماده کرده بود تا برای افطار چایی درست کند.

وی افزود: آنها آمدند و چایی ریختند و به این مرد فقیه، الهی و ملکوتی گفتند بخور! ایشان امتناع کرد و گفت افطار نشده! و در نهایت زهر رضاخانی را خورد و این مأموران هر چقدر منتظر شدند تا آیت الله مدرس فوت کنند اما دیدند هیچ تغییری در ایشان ایجاد نشد از این رو عمامه اش را از روی طاقچه برداشتند و به گردن ایشان بستند، یک سر عمامه را یک پاسبان و سر دیگرش را دیگری به دست گرفت و کشیدند و افطار نشده ایشان را شهید کردند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: کسی که جنازه را غسل داد می‌گفت مرا شهربانی احضار کرد و گفت یک فرد تک و تنها که غریب در گوشه خانه‌اش فوت شده را بیا و غسل بده؛ شبانه اعمال غسل و دفن انجام شد.

وی افزود: البته امروز خداوند آنجا را یک حرم امن قرار داده و طوری که در طول سال زائر دارد؛ حال این مهم است که آیا این دو پاسبان که دین، شرف، انسانیت و کرامت خود را فروختند چقدر برای این معامله ظالمانه گرفتند؟ نفری ۲۰ تک تومان دریافت کردند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید