کد خبر: 358102
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ضرورت ترویج ورزش‌های سه‌گانه در کشور/پرورش و آموزش ۳۰ مربی سطح یک

به گزارش قم پرس مهدی گودرزی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری ترای اتلون (ورزش‌های سه گانه) در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه کمپین «ترای اتلون، روح فعال زندگی» آغاز شده است، گفت: در این کمپین تلاش می‌کنیم با معرفی این ورزش‌ها زمینه زندگی سالم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برای گسترش این کمپین و ورزش ترای اتلون علاوه بر حمایت و توجه مسئولان امر نیاز به همراهی مردم نیز داریم، گفت: ورزش سه گانه یک ورزش ابداعی نیست و همه افراد با شنا، دو و میدانی و دوچرخه سواری آشنا هستند.

گودرزی افزود: سبک زندگی مردم در این دوران ماشینی شده و توصیه می‌شود که فعالیت هوازی داشته باشید و برای این منظور دنبال ورزش‌های سه گانه می‌رویم که برای تقویت قلب و عروق بسیار مناسب است.

گودرزی با تاکید بر اینکه باید مطالبه گری از سوی خانواده‌ها، آموزش و پرورش و دیگر نهادها برای گسترش ورزش‌های همگانی شکل گیرد، افزود: دنیای امروز متوجه اهمیت ورزش‌های سه گانه شده و همین موضوع باعث المپیکی شدن این ورزش بعد از از گذشت تنها ۵ سال از تشکیل فدراسیون جهانی شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ کشور جهان سازمان‌های ملی خود را در این رشته تشکیل داده‌اند، ادامه داد: ۱۷۴ کشور دارای ساختار قابل قبولی در این زمینه هستند چرا که این ورزش پاسخگوی نیاز جامعه است و از اهداف آن سلامتی و نشاط، دوری از بیماری‌های غیر واگیر، خودباوری و رقابت شخصی است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه گانه کشور با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در ترای اتلون از جمله سه هیئت ورزشی برتر کشور است، گفت: علاوه بر سلامتی می‌توان با انجام این ورزش زمینه رقابت شخصی، خودباوری و قهرمانی را به دست آورد.

وی با بیان اینکه اولین دوره رقابت‌های ورزش‌های سه گانه کشور با حضور ورزشکاران ۹ استان در ۴ رده سنی در تبریز برگزار شد، گفت: هم اکنون نیز مقدمات برگزاری دومین دوره رقابت‌ها در حال انجام است.

گودرزی سپس در خصوص رقابت‌های آسیایی نیز گفت: این رقابت‌ها به دلیل کرونا به تعویق افتاد و منتظر تعیین تکلیف زمان این رقابت‌ها و سپس انتخاب سرمربی تیم ملی و حضور قدرتمندانه در این رقابت‌ها هستیم. در بازی‌های آسیایی قول کسب مدال را می‌دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه گانه کشور از پرورش و آموزش ۳۰ مربی در سطح یک جهانی در داخل کشور خبر داد و گفت: ما پتانسیل‌های بالایی در کشور در زمینه مربیگری داریم، مربیان به استخدام فدراسیون در می آیند و باید به صورت حرفه‌ای اقدام به آموزش ورزشکاران به صورت تمام وقت بکنند. مربیگری یک شغل زمان بر و مهم بوده و بیش از ۳۵ تا ۴۰ سال زمان می‌برد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس