کد خبر: 358128
۰
۰
نسخه چاپی

رئیس علوم پزشکی: تعداد فوتی‌های کرونایی در قم صفر شد

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به نهم آذرماه، ۲۹ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند اظهار داشت: ۲۳ تَن از این بیماران بستری شدند.

وی ترخیص ۲۹ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند به تشخیص پزشکان برای انجام درمان در منزل را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر ۱۳۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم تحت معالجه و درمان قرار دارند، که ۲۳ تَن از آنها به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: از ۲۸۸ آزمایش کرونای انجام شده نتیجه ۲۷ مورد مثبت شد.

رئیس علوم پزشکی قم بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون همگانی کرونا در قم یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۷۲۴ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ خبرنگارماماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز پنجم آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید