کد خبر: 358147
۰
۰
نسخه چاپی

۲۵ هزار و ۵۰۰ تن انار از باغ‌های قم برداشت می‌شود

محمد علی سلامی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: بیش‌از دو هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های قم در مناطق مختلف استان به کشت انار اختصاص دارد و ارقام متنوع انار تولید شده در قم از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به این که بیش‌از ۲‌هزار تَن از کشاورزان قمی به کشت انار می‌پردازند، افزود: باغ‌های انار قم بیشتر در مناطق جعفرآباد، سلفچگان،‌ کهک،‌ جاده ساوه و جاده قدیم اصفهان است که آب و هوای مناسبی برای کشت این محصول دارد.

وی ادامه داد: کشاورزان قمی به دلیل سابقه طولانی کشت انار در استان،‌ مهارت ویژه‌ای در تولید ارقام مختلف آن دارند و ارقام متنوعی از این محصول همچون "قجاق"، "شاه پسند"، "آقا محمد علی"، "ترش و ملس" در قم کشت می‌شود.

سلامی گفت: توصیه‌های فنی لازم به باغداران استان برای نگهداری و برداشت به‌موقع محصول انار ارائه‌ شده‌است که با عمل به آن حجم خسارت‌های احتمالی ناشی از سرمازدگی محصول‌ها و سایر تهدیدهای محیطی تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: حفظ سطح سبز باغ‌های قم از جمله باغ‌های انار از جمله موارد مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی استان است که با همکاری کشاورزان در این رابطه هر ساله شاهد تولید محصول‌های متناسب با آب‌وهوای قم در آن‌ها هستیم.

گفتنی است از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند،‌ همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید