کد خبر: 358165
۰
۰
نسخه چاپی

امنیت غذایی در اجرای طرح الگوی کشت قم مورد تاکید است

محمد علی سلامی روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در جریان اجرای طرح الگوی کشت استان به دنبال آن هستیم که بدون افزایش سطح زیر کشت و بالابردن میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی، حجم تولید محصول‌های راهبردی و موثر در تامین امنیت غذایی مردم را بیشتر کنیم و در این زمینه طی سال‌های اخیر به دستاوردهای خوبی نیز رسیده‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۳۰‌هزار هکتار از مزارع قم زیر کشت گندم،‌ جو و کلزا است و این استان با وجود محدودیت‌های منابع آبی و تنش‌های محیطی و دمایی، توانسته یکی از تولید کنندگان این محصول‌های مورد نیاز کشور در شرایط تحریم باشد و به تامین امنیت غذایی جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: برای کشت این گیاهان از بهترین ارقام موجود که با شرایط آب و هوایی قم مناسب است،‌ استفاده می‌شود و کشاورزان استان با تلاش مستمر محصول‌ با کیفیتی را برای تامین امنیت غذایی از جمله تولید نان و روغن مورد نیاز مردم، عرضه می‌کنند.

سلامی گفت: بیش از ۲ هزار غله کار در مناطق مختلف استان قم مشغول فعالیت هستند و حمایت از کشاورزان در خودکفایی و تامین امنیت غذایی مردم به‌خصوص در بخش تولید محصول راهبردی‌های نقش اساسی را برعهده دارد.

وی همچنین تاکید کرد: ایجاد واحدهای فرآوری غلات در بخش کشاورزی قم رو به افزایش است و سهم این بخش مهم اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال استان ارتقا قابل توجه‌ای پیدا کرده‌است.

هم‌اکنون از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند،‌ همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید