۱۱ آذر و آخرین اخبار کرونایی استان ها

طبق اعلام امروز وزارت بهداشت، ۱۰ استان کشور در شبانه روز گذشته هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی نداشتند. این ۱۰ استان شامل کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، سمنان، خراسان شمالی، بوشهر، هرمزگان، یزد، مرکزی، گلستان و کرمانشاه بودند که موردی از مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ نداشتند.

اگر بخواهیم به ریز و وارد جزییات رنگ های شهرها و مناطق مختلف کشور در خصوص وضعیت کرونا بشویم اول از همه می توانیم به وضعیت شهرستان لنده (یکی از بخش های کهگیلویه ) اشاره کنیم که باتوجه به آخرین آمارها هم اکنون در وضعیت آبی قرار دارد.

به گفته فریبرز یاوریان رییس شبکه بهداشت و درمان لنده از زمان اجرای تزریق واکسن میزان مرگ ومیر کرونایی در بزرگسالان کاهش چشمگیری داشته است.

از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز ۲ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و پنج شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

به گفته رحیم صمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو، وضعیت این شهر زرد است و موردی از کرونای جدید هم تاکنون در این شهرستان مشاهده نشده است.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط زرد مقابله با کرونا قرار دارد.

قم چه رنگی است؟

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال به رنگ قرمز، از ۲۰ شهریورماه به رنگ نارنجی و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز پنجم آذرماه جاری به رنگ آبی درآمده است.

امکان آبی شدن شاهین دژ آذربایجان غربی وجود دارد

ایمن قلندرزاده مدیرمرکز بهداشت و درمان شاهین دژ (در آذربایجان غربی) هم گفته است: با کاهش بستری شدگان، وضعیت رنگ بندی شاهین دژ را از حالت نارنجی در ماه گذشته به وضعیت زرد تغییر داده ایم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. ضمن اینکه امکان تغییر وضعیت به حالت آبی نیز در ماه‌های آینده امکان‌پذیر و دور از دسترس نیست.

ناگفته نماند که بر اساس اظهارات قلندرزاده بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان شهید راثی این شهرستان به زیر ۱۰ نفر رسیده و نسبت به ماه گذشته کاهش محسوسی یافته است.

۱۱ آذر و آخرین اخبار کرونایی استان ها

دیگر آنکه وضعیت بافق یزد هم نارنجی اعلام شده و خبر دیگر آنکه شهرستان زنجان نیز از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است.

و اما بشنوید از خراسان رضوی که وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در هیچیک از نقاط خراسان رضوی قرمز نیست.

هم‌اینک ۲ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان دیگر خراسان رضوی در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز ۱۱ آذر ماه ۴۶۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که کمترین جمعیت مبتلایان به ویروسی کرونا ظرف ۱۰ روز اخیر است.

هم اکنون چرداول در وضعیت نارنجی، شهرستان های آبدانان، هلیلان و بدره (استان ایلام) در وضعیت آبی قرار دارند. اکنون وضعیت شیوع کرونا در شهرستان های خرم آباد، چگنی، ازنا، دلفان، دورود، رومشکان، الیگودرز و سلسله زرد، بروجرد و کوهدشت آبی و پلدختر نارنجی است.

شهر اردبیل هم طبق اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، آبی است . هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، گرمی، سرعین، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز و نمین در وضعیت آبی و شهرستان مشکین‌شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

خطر بیخ گوش واکسن نزده ها

دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفته است : خطر بیخ گوش افرادی است که واکسن نزده‌اند لذا از همه مردم درخواست می‌کنم برای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران، در اولین فرصت در امر مهم واکسیناسیون مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: بدلیل برخی تبلیغات منفی در فضای مجازی توسط افراد ضد واکسن شاهد کاهش استقبال مردم برای انجام واکسیناسیون هستیم و همین امر هم خادمان حوزه سلامت را نگران کرده است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۸۹۶ نفر رسیده است.

از طرفی دیگر اظهارات سیدمجتبی علوی مقدم، فرماندار سبزوار را هم داریم مبنی برا ینکه طی هفته های اخیر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در بین شهروندان سبزواری کاهش چشمگیری یافته است.

۱۱ آذر و آخرین اخبار کرونایی استان ها


وی ادامه داد: در شرایطی که بخش زیادی از اعتبارات کشور صرف درمان و پیشگیری از شیوع کرونا می شود، نباید اجازه داد برخی افراد با سهل انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل ها، زمینه ساز شیوع موج دوباره کرونا شوند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز گفته است : به رغم افزایش سرعت و امکان واکسیناسیون در سطح استان اردبیل با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا، استقبال مردمی از واکسیناسیون در روزهای اخیر کاهش یافته است.

حبیب زاده گفته است: ۷۵ درصد جمعیت هدف استان اردبیل دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند ضمن اینکه همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

به گفته حبیب زاده تعداد جانباختگان کرونا در استان روند آرام کاهشی دارد اما وضعیت کنونی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان شکننده است.

سید مهدی طلایی مقدم رییس ستاد کرونای شهرستان بافق ،هم این تاکید را دارد : دیر یا زود شاهد ویروس خطرناک آفریقای جنوبی معروف به «اومیکرون » خواهیم بود؛ بهترین روش پیشگیری از سویه جدید کرونا، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است بنابراین شهروندانی که واکسن نزده‌اند، تا فرصت هست و واکسن موجود است، سریع تر اقدام کنند.

دکتر سید محمد هاشمی‌ شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز اظهارداشته است: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و این روند کاهشی موارد ابتلا به کرونا در این استان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

آخرین باری که بستری شده های کرونا در آذربایجان غربی دو رقمی بودند کی بود؟

بد نیست به خبری از آذربایجان غربی اشاره کنیم . آنطور که علی احمد آقاپور ، رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفته است :بستری شدگان روزانه به خاطر ابتلا به کرونا یا مشکوک بودن به آن در استان، از اوایل تیرماه گذشته (پنج ماه اخیر) سه رقمی بوده و هنوز دورقمی نشده است.

او اظهارداشته است: آخرین باری که این رقم، دورقمی بوده به روز چهارم تیرماه بر می گردد و پس از آن، تعداد بستری شدگان روزانه از ۱۰۰ نفر کمتر نشده است.

۷۶ تن از هموطنان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

۱۱ آذر و آخرین اخبار کرونایی استان ها

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از روز گذشته (چهارشنبه) تا امروز ۱۱ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۸۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند که ۶۲۳ نفر از آنها بستری شدند.براین اساس مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

همچنین طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۵۷ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۸۶۰ نفر دُز اول، ۴۷ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۹۷ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۹۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۶ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۵۰ دُز رسید. در شبانه روز گذشته ۳۵۴ هزار و ۳۳۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید