کد خبر: 358178
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پیر پائولو پتی، سوژه تک‌نگاری ششمین قسمت از مستند از تهران تا رم

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، آثار چندرسانه‌ای پیر پائولو پتی (Pier Paolo Patti) هنرمند معاصر ایتالیایی، به عنوان بخشی از قسمت جدید مجموعه مستند از تهران تا رم: سفری از دریچه هنر دیروز (چهارشنبه، ۱۰ آذر) در محل اقامت جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در تهران، به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم علاوه بر نمایش بخش‌هایی از مستند پیر پائولو پتی: هنرمندی فراتر از مرزها و چند نمونه از آثار این هنرمند در باغ محل اقامت سفیر در فرمانیه، یک ماشین‌تحریر متعلق به دهه ۱۹۷۰ نیز قرار داده شده بود که میهمانان می‌توانستند از آن برای ثبت احساس و نظرات خود استفاده کنند.

«پیر پائولو پتی»، سوژه تک‌نگاری ششمین قسمت از مستند «از تهران تا رم»

پتی جوان در رویداد روز گذشته در سفارت ایتالیا درباره فلسفه کار هنری خود گفت: هنر یعنی به اشتراک گذاری افکار و اعمال. هنر از نیاز به ابراز دیدگاه فرد درباره جهان نشات می‌گیرد. من در راستای شناسایی حوزه‌هایی که درباره آنها علاقه مشترک وجود دارد و فضاهای مفهومی که به هنر اختصاص داشته و از مرزهای جغرافیایی خالی هستند، کار می‌کنم.

پتی، همچنین از کشش خود به ایران و مردمانش گفت و تاکید کرد: تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی به منبع الهامی مهم و موثر در هنرش تبدیل شده است.

پتی که در سال ۱۹۷۸ میلادی در جنوب ایتالیا متولد شد، سه سال پیش در یک برنامه مشترک میان ایران و ایتالیا همکاری کرد و به موجب آن چند ماهی را به عنوان هنرمند مقیم در تهران گذراند. این هنرمند ایتالیایی در چند سال گذشته فرم‌های مختلف زبانی را با استفاده از ابزار رسانه‌ای جدید و تکنیک‌های پیچیده به آزمایش با فرم‌های مختلف زبانی پرداخته است، با این هدف که هنر چیدمانی چند حسی خلق کند.

پتی در یک دهه گذشته چند نمایشگاه انفرادی در ایران برگزار کرده است که از آن جمله می‌توان به نمایشگاه ریشه‌ها (Roots) در سال ۲۰۱۸ در تهران اشاره کرد که «یاسمن تمیزکار» و «مریم باقری» نمایشگاه‌گردان آن بودند. وی همچنین تاکنون در چند نمایشگاه جمعی متعدد در ایتالیا و اروپا نیز حضور داشته است.

پیر پائولو پتی: هنرمندی فراتر از مرزها قسمت ششم از مجموعه ویدئویی از تهران به رم: سفری از دریچه هنر است که بر رویکرد هنری چند رسانه‌ای این هنرمند جوان معاصر تمرکز دارد. این مجموعه که توسط سفارت ایتالیا و با همکاری یاسمین زندیه و احسان رونق تولید شده، به آثار و زندگی هفت هنرمند معاصر شامل پنج هنرمند ایرانی و ۲ هنرمند ایتالیایی می‌پردازد که گذشته و آموزش هنری آنان متاثر از هنر و فرهنگ دو کشور بوده است؛ در این مجموعه هر قسمت یک نفر معرفی می‌شود.

این مستند و پنج قسمت پیشین مجموعه از تهران تا رم در حساب‌ کاربری سفارت ایتالیا در ایران در شبکه‌های اجتماعی توییتر، یوتیوب و اینستاگرام در دسترس است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس