پوشش واکسیناسیون در خراسان رضوی به ۹۰ درصد رسید

دکتر محمد پهلوان روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان ایمن‌سازی جمعیت در برابر ویروس همه‌گیر کسیناسیون با تزریق هر دو دز نخست و دوم واکسن کرونا نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی تاکنون شامل ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شده است.

وی همچنین بر تداوم واکسیناسیون فراگیر همراه با رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه، لزوم رعایت فاصله‌ فیزیکی در اجتماع و پرهیز از برپایی دورهمی‌های خانودادگی و دوستانه برای پیشگیری موج جدید طغیان ویروس کرونا ششم کرونا تاکید و بیان کرد: هم‌اینک تعداد بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی در نوسان است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: امروز ۱۱ آذر ماه ۴۶۷ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که کمترین جمعیت مبتلایان به ویروسی کرونا ظرف ۱۰ روز اخیر است.

وی به نوسان جمعیت بیماران بستری اشاره و بیان کرد: شمار بستری‌شدگان روزانه ناشی از کرونا در خراسان رضوی دیروز دهم آذر ماه ۱۶۱ نفر گزارش شد.

دکتر پهلوان گفت: ۱۱۴ نفر از بیماران بستری در خراسان رضوی بدحال بوده لذا در بخشهای مراقبت‌ ویژه بیمارستانها تحت مداوا قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و بدین ترتیب ۸۰ درصد از جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات این دانشگاه علوم پزشکی هستند.

دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در هیچیک از نقاط خراسان رضوی قرمز نیست.

هم‌اینک دو شهرستان این استان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان دیگر خراسان رضوی در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، طی۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۹۱۲ نفر رسید.
در این مدت چهار هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۶۶۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به شش میلیون و ۱۲۱ هزار و ۷۵۷ نفر رسیده است.
تاکنون پنج میلیون ۸۹۲ هزار و ۵۷۴ نفر از بیماران نیز در ایران بهبود یافته و از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.
همچنین سه هزار و ۳۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سطح ایران در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای کشور تحت مراقبت هستند.
۵۷ میلیون و ۷۷۶ هزار و ۹۱۷ نفر تاکنو در ایران دُز نخست، ۴۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۳۴۶ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۶ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در کشور به ۱۰۶ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۳۱۹ دُز رسیده است.
۲۲ شهر کشور نیز هم‌اینک در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند و هیچ شهری با وضعیت قرمز کرونایی در نقشه کشور وجود ندارد.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۶۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۱۶۱ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۲۳۷هزار و ۲۴ نفر را گرفته است. ۲۳۷ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۳۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۴۹ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۰۳ هزار و ۴۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید