کد خبر: 358232
۰
۰
نسخه چاپی

قوم کرد مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند

به گزارش قم پرس حجت الاسلام حمید شهریاری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای مقابله با توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان بین علمای اهل سنت و اهل تشیع اتحاد و همدلی ایجاد کردیم.

وی افزود: قوم کرد موجب افتخار و عزت ایران اسلامی است و همه ایرانیان قدردان خدمات و مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های کردستانی‌ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری خاطرنشان کرد: در کشورهای منطقه از جمله ترکیه، عراق و سوریه شاهد مشکلاتی برای کردها هستیم ولی ما در ایران هیچ مشکلی نداریم و کردستانی‌ها در کنار دیگر ایرانیان برای عزت میهنشان تلاش و مجاهدت کردند.

وی افزود: رشادتی که مردم کردستان به خرج دادند از جنس مجاهدت‌های شهدایی همچون ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا عالی و ماموستا حیدر فهیم بوده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروز آمده‌ایم از طرف مقام معظم رهبری و مسئولان جمهوری اسلامی از شما مردم کردستان برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تقدیر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: مردم کردستان هزاران نفر. شهید و جانباز و ایثارگر را برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند و برای پاسداشت وحدت و تقریب مذاهب اسلامی مجاهدت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با مرزبانی و مجاهدت مردم کردستان شاهد امنیت پایدار در منطقه هستیم و همه ایرانیان قدردان مجاهدت آنها هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: دشمن درصدد است ملت ایران را ناامید کند و بین اقوام و مذاهب شکاف ایجاد کند و با اختلاف قومی و زبانی و مذهبی کشورمان را تجزیه کند همانگونه که در جنگ جهانی دوم کردند و شوروی و انگلیس کشورمان را پاره پاره کردند.

وی افزود: دشمنان تلاش می‌کنند با تفرقه و تجزیه بین ملت‌های مسلمان، اموالشان را بگیرند؛ همان کاری که می‌خواستند در سوریه این کار را بکنند اما به برکت مجاهدت‌های مدافعان حرم، سوریه از دست استکبار نجات پیدا کرد.

حجت الاسلام شهریاری اظهار داشت: ما مرزها را تا بیخ گوش اسرائیل گسترش داده‌ایم و جبهه مقاومت را تقویت کردیم و در شمال و جنوب اسرائیل را در تنگنا قرار دادیم.

وی در پایان سخنان خود از نمازگزاران سنندجی برای مشارکت گسترده در اجتماع دشمن شکن نماز جمعه تجلیل کرد و گفت: امروز شاهد عزت و اقتدار ایران اسلامی هستیم و تفکرات امام خمینی (ره) در منطقه گسترش یافته است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید