کد خبر: 358326
۰
۰
نسخه چاپی

پرداخت ۷۹۵ میلیارد تسهیلات اشتغال تا ۴۵۶ طرح صنعتی درحال ایجاد درقم

ساخت دومجتمع تجاری درشهرک پردیسان ، احداث ۳۴۰۰ متر شبکه برق فشار متوسط و ضعیف در قم احداث شد، لزوم فراهم شدن بستر آموزش حضوری در مدارس، ضرب الاجل دستگاه قضا برای مونوریل ، دایر شدن ایستگاه‌های اهدا و مطالعه کتاب ، ارسال ۱۴ میلیارد ریال کمک هلال‌ احمر قم به زلزله‌زدگان هرمزگان ، اجرای طرح چهار خطه کردن محور سلفچگان - ساوه و بهره برداری از دریاچه نمک قم مستلزم رفع ابهامات زیست محیطی است از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.

پرداخت ۷۹۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بالغ بر ۷۹۵ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل در سه بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری به مرحله پرداخت رسیده و از این نظر قم در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

محمود سیجانی هفته گذشته در بیست و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، افزود: کارگروه ستاد تسهیل یکی از کارگروه‌هایی است که دارای عقبه قدرتمند ملی و استانی در خصوص اجرایی شدن مصوبات آن در سه بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی می‌باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به عملیاتی شدن ۹۵ درصدی مصوبات کارگروه استانی ستاد تسهیل قم در داخل استان، گفت: درقالب این کارگروه اگر مصوبه ای امکان اجرایی شدن در استان وجود نداشته باشد به کارگروه ملی ارجاع داده می‌شود.

سیجانی ادامه داد: در طی هفت ماه گذشته، در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۳۱۰ مصوبه تصویب که از این بین ۵۸ درصد اجرایی شده و بقیه مصوبات نیز در روال قانونی خود قرار دارد.

وی حجم سرمایه گذاری صنعتی ایجاد شده در قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دو هزار و ۳۲۵ واحد صنعتی در استان وجود دارد که ۱۵ درصد از آنها غیرفعال هستند.

سیجانی ابراز داشت: طی هفت ماه گذشته ۷۸ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با ۷ هزار و ۹۲۹ میلیاردریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی ۲ هزار و ۵۸۵ نفر صادر شده‌است.

وی با اشاره به هدف گذاری استان برای احیای ۳۷ واحد راکد صنعتی تا پایان سال جاری گفت: از ابتدای امسال ۱۹ واحد راکد صنعتی با اشتغال ۱۹۸ نفر به مدار تولید بازگشته‌است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم یادآور شد: حدود ۲.۵ درصد از اشتغال صنعتی کشور در استان قم دایر شده است.

ایجاد انبار اختصاصی برای واردات مرغ و گوشت منجمد

مدیرکل گمرکات قم گفت: انبار اختصاصی برای واردات مرغ و گوشت منجمد با ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۱۰ هزار تن محصول در این استان ایجاد شد.

اسفندیار دریکوندی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: انبار اختصاصی ایجاد شده برای واردات کالاهای منجمد به ویژه مرغ و گوشت در قم، نقش مهمی در افزایش عرضه این محصولات راهبردی و مورد نیاز مردم به بازار استان و سایر مناطق کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به این که این انبار برای واردات مرغ و گوشت منجمد دارای بهترین استانداردهای سردخانه‌ای برای حفظ کیفیت محصولات وارد شده به آن است، افزود: کار ترخیص کالاهای وارد شده به این انبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود تا ارائه محصول به بازار و تامین نیاز مردم به گوشت مرغ به شکل مطلوب صورت پذیرد.

وجود ۴۵۶طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در قم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۵۶ طرح صنعتی در این استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال ساخت است.

محمود سیجانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی برای حدود ۱۳‌هزار تن از افراد جویای کار در بخش‌های تولیدی اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و حجم فعالیت‌های اقتصادی استان قم افزایش چشمگیری می‌یابد.

وی با اشاره به این که تاکنون برای ایجاد طرح‌های یاد شده در قم حدود ۵۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده‌است، افزود: با این وجود برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در قم به ۴۰ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید نیاز است.

وی با بیان این که تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی به خصوص آن‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است، ادامه داد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش‌، با مشارکت بانک‌های استان به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود.

استقبال مطلوب کشاورزان قمی از تسهیلات رونق تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به استقبال مطلوب کشاورزان قمی از تسهیلات رونق تولید، خواستار افزایش سهم استان از تسهیلات ملی در این بخش شد.

خبرنگارماداد غضنفری هفته گذشته در بیست و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید در سالن کرامت استانداری، ابراز کرد: پرونده‌های معرفی شده جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها باید حداکثر در ظرف زمانی ۴۵ روزه تعیین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در بخش کشاورزی استقبال کشاورزان بیش از سهم ۱۹۰ میلیارد تومانی استان از تسهیلات رونق تولید است.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال زیاد کشاورزان از تسهیلات رونق تولید تلاش می‌شود تا با هماهنگی بانک‌های عامل سهم بخش کشاورزی با اطمینان از خروجی مثبت آن در اشتغال و تولید استان افزایش یابد.

پرداخت ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه بیان کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان سهم بخش کشاورزی قم از تسهیلات ستاد رونق تولید طی سال جاری است که تاکنون ۲۲۸ میلیارد تومان پرونده در این بخش به بانک ها معرفی شده‌است.

عباس پورمیدانی یادآور شد: از این بین ۸۲ میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده‌است و کشاورزان قم درخواست دارند تا دست کم ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم نیز ابراز کرد: چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود در استان قم فعال است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال به وجود آورده‌است.

بهره‌برداری از دریاچه نمک قم مستلزم رفع ابهامات زیست محیطی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم تاکیدکرد که رفع ایرادات، دغدغه ها و ابهامات جدی در رابطه با بهره برداری معدنی از دریاچه نمک، ضروری است.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته درسخنانی اظهار داشت: جلسه بررسی مسائل زیست محیطی طرح بهره برداری از دریاچه نمک با حضور معاونان طبیعی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و سرمایه گذار پروژه برگزار شد.

وی با اشاره به فرآیند پیشنهادی سرمایه گذار جهت استحصال مواد معدنی از شورابه‌های دریاچه نمک در این جلسه، خاطرنشان کرد: ارائه طرح ارزیابی زیست محیطی دقیق و مبتنی بر واقعیت‌ها جهت رفع ایرادات، دغدغه‌ها و ابهامات جدی کارشناسی در رابطه با هرگونه فعالیت صنعتی و معدنی در دریاچه نمک ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به فرصت های اقتصادی دریاچه نمک، اشتغالزایی و تولید پایدار را از اولویت های این سازمان دانست و گفت: بدون تردید رعایت ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی به ویژه توجه به مصرف آب در تولید، مسأله بسیار مهمی است که نباید از آن غفلت شود.

ایجاد انبار اختصاصی برای واردات مرغ و گوشت منجمد درقم

مدیرکل گمرکات قم گفت: انبار اختصاصی برای واردات مرغ و گوشت منجمد با ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۱۰ هزار تن محصول در این استان ایجاد شد.

اسفندیار دریکوندی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: انبار اختصاصی ایجاد شده برای واردات کالاهای منجمد به ویژه مرغ وگوشت در قم ، نقش مهمی در افزایش عرضه این محصولات راهبردی و مورد نیاز مردم به بازار استان و سایر مناطق کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به این که این انبار برای واردات مرغ و گوشت منجمد دارای بهترین استانداردهای سردخانه‌ای برای حفظ کیفیت محصولات وارد شده به آن است، افزود: کار ترخیص کالاهای وارد شده به این انبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود تا ارائه محصول به بازار و تامین نیاز مردم به گوشت مرغ به شکل مطلوب صورت پذیرد.

اهمال‌کاری در مسیر اشتغال پذیرفتنی نیست

استاندار قم گفت: اقدامات انجام شده درخصوص طرح توسعه برخی نواحی صنعتی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هیچ دستگاه و یا مدیری این حق را ندارد تا با اهمال‌کاری یا عدم پیگیری سرمایه‌های استان را در وضع رکود قرار بدهد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در بیست و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن کرامت استانداری قم، افزود: مسئولان و مدیران استانی تا جایی که ممکن است مشکلات و موانع در مسیر تولید و اشتغال را در داخل استان حل کنند و بدلیل روند و فرآیند طولانی اداری از ارجاع آنها به مرکز خودداری کنند.

وی با انتقاد از وضعیت ۲۱ درصد مصوبات ستاد تسهیل استان به دلیل عدم پیگیری مسوولان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید ظرف ۱۵ روز نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدامات لازم را انجام دهند تا مشخص شود.

اجرایی شدن طرح چهار خطه کردن محور سلفچگان - ساوه

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: عملیات تکمیلی طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه اجرایی شد.

عباس شکوری ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: به منظور اجرای عملیات تکمیلی این طرح بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته‌است.

وی افزود: تمام اعتبار تخصیصی طرح از منابع مالی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده‌است.

وی در ادامه در خصوص مشخصات فنی طرح تکمیلی طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه گفت: طی این طرح یک لایه روکش آسفالت توپکا و همچنین نصب علائم انتظامی و ترافیکی در مسیر طرح اجرا می‌شود.

ارسال ۱۴ میلیارد ریال کمک هلال‌ احمر قم به زلزله‌زدگان هرمزگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: اقلام امدادی، شامل ۳۴۰ دستگاه چادر امدادی تیپ ۲ به ارزش ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، پس از بارگیری به استان هرمزگان ارسال شد.

محمدرضا بهرامی اظهار داشت: زمین لرزه‌ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه جاری، استان هرمزگان را لرزاند.

وی ادامه داد: به همین منظور جمعیت هلال احمر استان قم، بر اساس اصول هفتگانه جمعیت به منظور کمک به زلزله زدگان کمک های بشردوستانه خود را به این استان ارسال کرد.

دایر کردن ایستگاه‌های اهدا و مطالعه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برپایی ایستگاه‌های اهدا و مطالعه کتاب در قم خبر داد.

سید موسی حسینی کاشانی هفته گذشته درگفت وگویی ، از اجرای ۲۳ برنامه در استان قم هم‌زمان با بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی خبر داد که رونمایی از کتاب‌هایی با موضوع شهدا و دفاع مقدس و برپایی ایستگاه‌های اهدا و مطالعه کتاب در مجتمع‌های تجاری این استان برخی از آن‌ها به شمار می‌آید.

وی با بیان این‌که بیش از ۱۳۰۰ ناشر در استان قم فعال هستند، اظهارکرد: اکنون بیشترین مجوز کتاب بعد از تهران به قم اختصاص داشته و در بخش کتاب دینی رتبه اول کشور را دارد و همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت بحث نشر و کتاب در قم است.

ضرب الاجل دستگاه قضا برای مونوریل

نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به بلاتکلیفی تجهیزات مونوریل قم در انبار گمرکات، از یک ضرب الاجل برای تعیین تکلیف آن خبر داد.

نماینده این قوه در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به بلاتکلیفی تجهیزات مونوریل قم در انبار گمرکات گفت: در بازدیدی که از انبارهای گمرکات انجام شد، با تجهیزات مونوریل مواجه شدیم که چندین سال است رها شده‌است. در این خصوص متذکر شدیم شرکت واردکننده اگر قصد دارد کالای خود را ترخیص کند، با انجام فرایندهای قانونی نسبت به این کار اقدام کند و این تجهیزات را در شرایط مناسبی نگهداری کند که آسیبی به بیت‌المال وارد نشود.

لزوم فراهم شدن بستر آموزش حضوری در مدارس

استاندار قم گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای آموزش حضوری از جمله تهویه مناسب و ماسک بهداشتی توسط آموزش و پرورش و با همکاری دستگاه های دولتی فراهم شود.

سید محمد تقی شاهچراغی هفته گذشته در جلسه ستاد استانی کرونا طی سخنانی با تاکید بر توسعه واکسیناسیون عمومی در راستای مقابله با کرونا اظهار کرد: ادارات دولتی و اتحادیه ها باید توجه ویژه به این امر داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا نیمه اول آذرماه باید تکلیف واکسن کارکنان سازمانها ،ادارات و صاحبان صنوف بدون استثنا مشخص شود گفت: با افرادی که واکسن دریافت نکرده اند باید برابر قانون برخورد شود.

احداث ۳۴۰۰ متر شبکه برق فشار متوسط و ضعیف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از اجرای طرح زمستانه بهینه سازی شبکه و تعدیل فیدرهای پربار، احداث ۳ هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و بهینه سازی ۲ هزار متر دستگاه چراغ روشنایی معابر خبر داد.

مهدی آهنین‌پنجه در گفت و گویی، افزود: همزمان با هشتمین اقدام سراسری بهینه سازی و تعمیرات در شبکه توزیع برق کشور با رویکرد افزایش پایداری سیستم‌های توزیع برق در زمستان جاری اجرا می‌شود.

وی از احداث ۲ هزار و ۱۰۰ متر شبکه سیمی به کابل‌خودنگهدار همزمان با برگزاری اقدام فراگیر صنعت برق کشور خبر داد و بیان کرد: در فاز اول این مانور که در منطقه بلوار شهید صدوقی قم به جهت وضعیت فول باری خطوط در این منطقه انجام شد، با حضور و تلاش اکیپ های اجرایی افزون بر ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

احداث دو مجتمع تجاری درمحله شهرک پردیسان

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به احداث دو مجتمع تجاری در محله‌های دو و سه شهرک پردیسان این استان گفت: احداث این مجتمع‌ها، جوابگوی بخشی از نیازهای روزمره اهالی پردیسان در حوزه کاربری و دسترسی تجاری خواهد بود.

حسن صبوری هفته گذشته در گفت‌وگویی اظهار داشت: در طول سالیان اخیر برغم ساخت و سازهای مسکونی قابل ملاحظه و درخور در پردیسان قم، به لحاظ ایجاد و دسترسی به سایر کاربری‌ها از جمله تجاری با کمبودهایی مواجه بوده‌ایم، که این اداره‌کل در راستای خدمت رسانی به مردم اقدام به احداث مجتمع‌های تجاری کرده‌است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید