۱۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در منطقه کاشان بستری هستند

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بستری موقت ۱۶ بیمار در مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل، اظهار داشت: طی ۲ روز گذشته مورد فوتی به دلیل کرونا در این منطقه گزارش نشده است.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۱۲ نفر اعلام و اضافه کرد: هفت نفر از بیماران در کاشان و پنج نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: ۲۹۵ هزار و ۱۱۲ نفر از ابتدا شیوع کرونا تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۸ هزار و ۶۸۳ بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شده‌اند.

به گفته وی، شمار آزمایش مثبت کرونا از آغاز شیوع این ویروس (اسفند ۹۸) تاکنون در منطقه کاشان با ثبت ۱۳ مورد جدید به ۵۴ هزار و ۸۴۵ نفر رسید.

دلاوری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد پنج بیمار با سن ۳۱ تا ۸۶ سال در مرکزهای درمانی کاشان و یک نفر با سن ۶۸ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۱۹ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: ۶ هزار و ۵۷۵ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در باره واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال منطقه کاشان خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۷۷ و ۳۱ صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست و ۶۳ و ۴۱ صدم درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وضعیت کرونایی کاشان زرد و شهرستان آران و بیدگل آبی است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید