کد خبر: 358380
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

رسانه پایان برون‌سپاری مجلات همشهری/ احتمال انتشار دوباره دوچرخه‌ مکتوب

دانیال معمار روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: قرارداد مجلات همشهری با گروه قبلی به پایان رسیده است. سیاست موسسه این است که مجلات را داخل مجموعه منتشر کند و انتشار آن دیگر به صورت برون سپاری نباشد.

وی با بیان این که یکی از ضمائم همشهری با عنوان همشهری محله به صورت یک مجله جدید در حال انتشار است افزود: این مجله چهارشنبه‌ها همراه با روزنامه عرضه می‌شود و به تمام محلات تهران می‌پردازد.

معمار با انتقاد از برون سپاری مجلات همشهری اظهار داشت: در دوره مدیریت قبلی، مجموعه مجلات همشهری از نظر کیفیت و تیراژ افت کرد و این موضوع مناسب شأن همشهری نبود. قرار است مجلات دوباره داخل مجموعه برگردند و با کیفیت مناسب منتشر شوند.

وی افزود: عناوین مجلات همان عناوین سابق است که شامل بچه‌ها، تندرستی، جوان، سرنخ، داستان و دانستنی‌ها می‌شود. باید شیوه انتشار و تیراژ این مجلات به چهار سال قبل برگردد. پیش‌بینی من این است که ۳ مجله همشهری سرنخ، همشهری جوان و همشهری داستان زودتر از بقیه منتشر شود.

سردبیر روزنامه همشهری با بیان این که در سال‌های اخیر ضمیمه‌ای به نام همشهری استانی نداشتیم که بخواهد تعطیل شود گفت: یک ضمیمه چهارصفحه‌ای بود که به صورت مشترک بین تمام استان‌ها با تیراژ محدود منتشر می‌شد. ما این چهار صفحه را به دو صفحه داخل خود روزنامه تبدیل کردیم. معتقدم باید به ساز و کاری برسیم که ضمیمه هر استانی به صورت جدا منتشر شود؛ چون توجیه ندارد که ۴ صفحه برای همه استان‌ها منتشر شود.

وی با اشاره به تعطیلی روزنامه کاغذی دوچرخه و مجازی شدن آن افزود: دوچرخه باید به سمت تولید محتوای مناسب برای کودکان در فضای مجازی برود. مثلا برای کودکان فیلم و پادکست تولید کند. هم اکنون نسخه پی‌دی‌اف کاغذی دوچرخه در همشهری آنلاین منتشر می‌شود. اگر در دوچرخه به کیفیت قابل قبولی برسیم دوباره مکتوبش را منتشر می کنیم. قبلا هم سابقه توقف انتشار ضمیمه کاغذی دوچرخه وجود داشت و برای اولین بار نیست.

معمار در رابطه با ضمیمه دوچرخه و نیروهای مشغول به کار در این مجموعه نیز گفت: هیچ نیرویی در مجموعه همشهری تعدیل نشده است و همان نیروهای قبل در بخش مجازی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، گروه مجلات همشهری، زیرمجموعه رسانه‌ای وابسته به شرکت همشهری متعلق به شهرداری تهران است. این گروه رسانه‌ای توسط علی قنواتی طراحی و تأسیس شد و در مجموع تا کنون ناشر ۱۸ مجله و یک وبگاه اینترنتی بوده است. در طول سال‌ها تعداد مجلات همشهری متغیر بوده و نهایتا از اول مهر ۱۳۹۷ که مدیریت انتشار مجلات برون‌سپاری شد تنها هشت مجله منتشر می‌شود.

گروه مجلات همشهری چندی پیش ضمن عذرخواهی از مخاطبان اعلام کرد این گروه از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا کنون مجله‌‎ای را منتشر نکرده است. نخستین شماره روزنامه همشهری در ۲۴ آذر سال ۱۳۷۱ منتشر شد و بعدها با راه اندازی بخش های تازه، به موسسه همشهری تبدیل شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس