کد خبر: 358430
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کتاب‌خوانی بازیگران در برگ اول و جنگل‌های زاگرس زیر ذره‌بین چرخ

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی صداوسیما؛ برنامه تلویزیونی برگ اول با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی و با اجرای بازیگران نام‌آشنای سینما و تلویزیون روی آنتن شبکه آی فیلم می رود.

برنامه برگ اول به کارگردانی ایوب آقاخانی محصول واحد هنری شبکه آی فیلم است که در آن بازیگران و چهره‌های فرهنگی-هنری به خواندن قسمت‌هایی از یک کتاب‌ می‌پردازند.

آشا محرابی، وحید آقاپور، کوروش سلیمانی، محسن بهرامی و سیاوش چراغی‌پور از جمله بازیگرانی هستند که در این برنامه برای مخاطبان کتاب‌ می‌خوانند.

در جدیدترین قسمت‌ این برنامه که روزهای زوج روی آنتن خواهد رفت، بخشی از رمان بی کتابی نوشته محمدرضا شرفی خوبشان بازخوانی می‌شود.

بی‌کتابی داستانی نوشته محمدرضا شرفی خبوشان ماجرای دلال کتابی در زمان مشروطه است که دیوانه‌وار به دنبال کتاب‌های قدیمی و نسخ خطی‌ می‌گردد.

این کتاب برگزیده دهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد، برنده سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال در سال ۱۳۹۶ و هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور شده است.

برنامه برگ اول روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۰ روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود.

جنگل‌های زاگرس زیر ذره‌بین چرخ

پنجاه‌وچهارمین قسمت فصل هشتم چرخ به بررسی وضعیت جنگل‌های زاگرس اختصاص دارد. این برنامه ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.

در بخش‌ تازه‌ها محمود حاج‌زمان، روزنامه‌نگار علم از قابلیت فرار ویروس کرونای دلتا از اثر واکسن کرونا خواهد گفت و خشایار مریدپور، روزنامه‌نگار فناوری، از کشتی‌های بادبانی برای قرن ۲۱. در بخش دیگری از چرخ، محمدرضا مقدسیان با رضا بیانی، قائم مقام معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور درباره‌ی جنگل‌های زاگرس گفت‌وگو می‌کند.

در بخش دیگری از این قسمت چرخ گفت‌وگوی حافظ آهی با علی نحوی، سرپرست آزمایشگاه واقعیت مجازی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری چرخ مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

چرخ چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری چرخ محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی چرخ را بر عهده دارند.

کارآفرینان موفق در مسابقه جدید کارویا شبکه یک سیما

با هدف شناسایی و حمایت از مزیت‌های رقابتی دانش‌بنیان‌ها، مسابقه تلویزیونی کارویا از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

این مسابقه دوشنبه ها و سه شنبه ها پخش خواهد شد و قسمت اول آن ۱۵ آذر روی آنتن می رود.

کارویا با ارائه‌های کوتاه، درصدد است تا با شناساندن ایده‌ها و طرح‌هایی که به محصول یا خدمات رسیده‌اند، علاوه بر حمایت مالی از آنها، فرصت سرمایه‌گذاری مردمی را نیز فراهم کند. در این مسابقه بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا طرح‌های برتر شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

آشنایی بیشتر با ثمره محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های موفق و مزیت‌های اقتصادی آنها، از مهمترین نکته‌های مورد توجه در این مسابقه تلویزیونی است.
تهیه‌کننده این مسابقه تلویزیونی احمد شفیعی است و علی ناظمی، مهدی محمدی، علی اصغر سعدآبادی، ویدا سینا و فاطمه جعفری گروه داوران این مسابقه را تشکیل می دهند.

مسابقه تلویزیونی کارویا در تامین برنامه شبکه یک آماده پخش شده و محصول مشترکی است از سازمان هنری رسانه‌ای اوج و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

دست فرمون در ایستگاه سوم

در در سی و دومین قسمت مسابقه بزرگ دست فرمون با اجرای کامران تفتی، تهیه‌کنندگی محمود محمودی و کارگردانی مسعود صنم، ۴۰ راننده که بهترین زمان‌ها را ثبت کرده‌اند مجوز ورود به مرحله بعد را دریافت کردند.

دست فرمون در سومین فصل خود مسابقات را در دو بخش گروه‌های امدادی و باشگاه اتومبیلرانی برگزار می‌کند که شرکت‌کنندگان آن را افرادی علاقه‌مند به اتومبیلرانی و از نقاط مختلف کشور تشکیل می‌دهند.

باشگاه اتومبیلرانی دست فرمون برای آموزش و پرورش مهارت‌های رانندگی در علاقه‌مندان به رشته اسلالوم (مسابقهٔ سرعتی زمان‌محور مارپیچ) طراحی شده است که همراه با محسن جعفری، شروین یگانه، فرهاد مطلبی، یلدا مرادی و میترا فلاحی‌پور که مربیان این باشگاه هستند، مرحله پیشین را با حذف ۲۰ راننده به پایان رساند.

مرحله سوم این مسابقات با تغییر مسیر طراحی شده در پیست نسبت به مرحله قبل، از فردا دوشنبه ۱۵ آذر آغاز می‌شود و همزمان با آن گروه‌های امدادی حاضر در دست فرمون نیز با حذف ۴ گروه به مرحله بعد آمده‌اند که با توجه به اختلاف کم و نزدیک نتایج مسابقات در مرحله قبل، ۲۰ گروه باقی مانده رقابت سختی در پیش دارند.

بهنام صفاریان طراح پیست مسابقه و کارشناس اتومبیلرانی و محسن معصومی نیز کارشناسی بخش موتورسیکلت دست فرمون را برعهده دارد.

کتاب‌خوانی بازیگران در «برگ اول» و جنگل‌های زاگرس زیر ذره‌بین «چرخ»

مسابقه بزرگ دست فرمون شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۱ آنتن شبکه نسیم را در اختیار دارد.

ظرفیت‌های اقتصادی سازمان همکاری اکو در نقش جهان

مجله خبری-تحلیلی نقش جهان با موضوع ظرفیت‌های اقتصادی سازمان همکاری اکو امشب بر آنتن شبکه افق نقش می‌بندد.

این برنامه مجله خبری-تحلیلی شبکه­ی افق است که یکشنبه شب‌ها و با محوریت بررسی، مرور و تحلیل رویدادهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در عرصه بین‌المللی برابر دیدگان مخاطبین قرار می‌گیرد.

نقش جهان به تهیه‌کنندگی و سردبیری مهدی خانعلی‌زاده و با اجرای سید وحید نمازی، شامل بخش‌های مختلفی همچون گفتگو با کارشناسان و آیتم‌هایی همچون استندآپ ترجمه، مجله‌خوانی، اینفوگرافیک زنده‌نمایی و ارتباط اینترنتی با صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف است.

نقش جهان امشب، ۱۴ آذرماه با موضوع ظرفیت‌های اقتصادی سازمان همکاری اکو میزبان علیرضا کوهکن، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود.

علاقمندان به این مجله تصویری خبری-تحلیلی می‌توانند برنامه را در ساعت ۲۲ و تکرار آن را روز بعد، ساعت ۱۴:۳۰ از قاب شبکه افق به تماشا بنشینند.

تماشای دیار من، دورجین

مستند دیار من، دورجین به کارگردانی حسن ساجدی یکشنبه ۱۴ آذرماه ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

این مستند با موضوع اقتصادی محصول سال ۹۹ است.

مستند تامینی دیار من، دورجین روایت یک خانواده است که پس از بازنشستگی،به روستای خودشان دورجین از توابع شهر نمین استان اردبیل بازمی‌گردند و به کار کشاورزی و دامداری مشغول می‌شوند تا دورجین را آباد کنند و برای ساکنان روستا مشوق باشند. اعضای این خانواده تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد تا کشاورزی در دورجین رونق پیدا کند.

مستند دیار من، دورجین یکشنبه به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پنج سیما تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

نمایش زیبایی های لواسان در ایران پرس تی وی

برنامه این هفته ایران شبکه پرس تی‌وی به معرفی کمانگیر روی اسب و منطقه لواسان اختصاص دارد.

برنامه ایران در بخش اول خود به گزارشگری گیسو میشا احمدی به معرفی هنری کهن و ورزشی به نام کمانگیری روی اسب اختصاص دارد.

کتاب‌خوانی بازیگران در «برگ اول» و جنگل‌های زاگرس زیر ذره‌بین «چرخ»

قسمت دوم برنامه ایران به گزارشگری سامسون باغستانیان نیز به معرفی لواسان درّه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه‌های جنوبی کوه‌های البرز اختصاص دارد.

همچنین در این برنامه نشان می دهد که لواسان به خاطر داشتن چشم‌اندازهای بکر و زیبا می توان طبیعت را در چهار فصل سال به زیبایی هرچه بیشتر تماشا کرد.

برنامه ایران روز یکشنبه ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت ۱۲:۰۰، سه شنبه ساعت ۰۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۰۳:۰۰، پنج شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۶:۰۰و جمعه ساعت ۰۰:۰۰ روی آنتن می‌رود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس