۶۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال سردشت هر ۲ دز واکسن خود را دریافت کردند

داوود آتشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون ۱۳۶ هزار دز واکسن در سردشت تزریق شده که از این تعداد تاکنون بیش از ۷۹ هزار نفر از واجدان شرایط دز اول و ۵۷ هزار نفر نیز دز دوم خود را پس از تکمیل فرآیند دز اول تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سردشت در رتبه های آخر واکسیناسیون آذربایجان غربی قرار دارد، ادامه داد: روز گذشته تنها ۲۲ دز واکسن کرونا در سردشت تزریق شد که ۱۴ مورد آن دز نخست و هشت مورد نیز مربوط به دز دوم بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت اظهار داشت: تاکنون ۶۹۴ نفر شامل مجموعه کادر درمانی و افراد واجد شرایط ۶۰ سال به بالا که حداقل ۲ ماه از نوبت دوم واکسن آنها گذشته، دز سوم خود را نیز دریافت کردند.

آتشی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵۷ نفر از شهروندان بر اثر بیماری کووید-۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: هم‌اکنون کمتر از ۱۰ نفر در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند و امیدواریم در روزهای آینده این آمار کمتر شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون خانه به خانه نیز برای افزایش زیر پوشش بردن جمعیت بیشتری در این شهرستان آغاز شده است اضافه کرد: هم اکنون سه مرکز شهری و روستایی واقع در شهرهای "نلاس"، "میراوه" و "ربط" و پنج مرکز روستایی در "بیوران سفلی"، "گل کندیک"، "اسلام آباد"، "بناویله حاجی مینه" و "بریسو" درحال خدمات رسانی و تزریق واکسن به افراد واجد شرایط هستند.

آتشی با بیان اینکه حدود ۹۸ هزار نفر در سردشت بالای ۱۲ سال سن دارند، اظهار داشت: واکسن تمام این افراد در دستور کار قرار دارد و تلاش می کنیم با اتمام آن وضعیت مقابله با کرونا را به حالت عادی برگردانیم.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط زرد مقابله با کرونا قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید