کد خبر: 358435
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد:

امضای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودروی تاکسی و وانت دوگانه‌سوز(CNG) بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ایران‌خودرو

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «جلیل سالاری» در مراسم امضای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودروی تاکسی و وانت دوگانه‌سوز(CNG) بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ایران‌خودرو با بیان این مطلب افزود: یکی از وظایف وزارت نفت، تامین سوخت از لحاظ کمی و کیفی بوده است.

وی ادامه داد: با مدیریت مصرف سوخت می‌توانیم تکمیل زنجیره ارزش و افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی را شاهد باشیم.

سالاری تاکید کرد: با اجرای طرح‌های در دست اقدام، تا سال آینده ۳۰ میلیون لیتر به تولید گازوییل با کیفیت اضافه خواهد شد.

سالاری با اشاره به اینکه تولید دانش فنی و تامین کالا نیز در دستور کار وزارت نفت بوده، گفت: اکنون ۷۵ درصد از تجهیزات در وزارت نفت بومی شده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا پژوهش و فناوری، محصول محور باشد، ادامه داد: از همین رو در بخش خودروی ملی، خودرو با موتور پایه دیزلی سبک را حمایت کردیم. با وجود اینکه ۱۶ تا ۱۸ میلیارد تومان هزینه شد اما این خودرو به سبد خودرو اضافه نشد.

معاون وزیر نفت افزود: در سبد سوخت، بحث سی ان جی و جایگزینی آن با بنزین بود که ظرفیت ایجاد شده، بیش از ناوگانی است که در چرخه حمل و نقل داریم و اقداماتی انجام شد تا تعداد ناوگان را افزایش دهیم.

صرفه‌جویی ۱۸۰ میلیون لیتری از محل تبدیل رایگان خودروهای عمومی

وی با اشاره به قرارداد تبدیل رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار خودرو در این طرح تبدیل شده و از محل این اقدامات، ۱۸۰ میلیون لیتر صرفه جویی اتفاق افتاده است.

سالاری افزود: از این محل معادل ۸۰ میلیون دلار صرفه جویی انجام شده است. علاوه بر تبدیل کارگاهی خودروها در بخش تولید کارخانه‌ای، اهداف دیگری بوده که به آنها توجه داشتیم. در این خصوص ۴۵ هزار خودرو از محل بند (ق) تبصره ۱۲ دوگانه سوز خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در این طرح، در هر تاکسی ۴۲۵ دلار به ازای هر خودرو و ۵۰۵ دلار در بخش وانت پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر نفت افزود: اعتبار بند (ق) تا سال ۱۴۰۴ است و تا آن زمان فرصت داریم تا از محل تفاوت قیمت اقدامات را انجام دهیم.

رونمایی از اولین اتوبوس برقی

مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت هم در مراسم امضای قرارداد تولید ۴۵ هزار خودروی تاکسی و وانت دوگانه‌سوز(CNG) بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ایران‌خودرو اظهار داشت: نفت یک ثروت بین نسلی است. برنامه های دولت به دو گونه است. اول بحث اقدامات مربوط به تغییر در طراحی موتورها و جعبه دنده‌ها و دیگری خودروهای پایه گازسوز است که این قرارداد، کمک به مصرف کننده خواهد بود.

صادقی نیارکی تاکید کرد: بازسازی و نوسازی خودروهای فرسوده با اولویت ناوگان عمومی خواهد بود و امروز اولین اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل رونمایی شد. در این زمینه، ظرفیت سالانه تولید هزار دستگاه اتوبوس در کشور وجود دارد.

وی گفت: با استفاده از امکانات و مزیت های نسبی کشور، هم خودروهای به روز تولید شده و هم در مصرف نفت به عنوان ثروت بین نسلی صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قرارداد دوگانه سوز کردن ۴۵ هزار خودرو شامل تاکسی و وانت امروز بین شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به امضا رسید.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس