بیشترین مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی ۲۰ تا ۵۹ سال دارند

سید محمد موسوی میرزایی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که به ریاست استاندار خراسان جنوبی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: بیماری کووید۱۹ در اکثر نقاط کشور تحت کنترل است و شهرستان‌ طبس به همراه شهرستان بهاباد استان یزد، تنها شهرستان‌های کشور هستند که به علت افزایش روند بستری کرونا در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این ۲ شهرستان در مجاورت یکدیگر هستند گفت: احتمال دارد که طبس و بهاباد به یک کانون بیماری تبدیل شوند لذا باید تدبیری بیندیشیم که از پخش شدن این کانون در سطح کشور جلوگیری شود چرا که در مرحله اول کنترل کانون راحت‌تر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۲ شهرستان دیگر خراسان جنوبی شامل نهبندان و فردوس با ۱۰۵ هزار جمعیت نیز در وضعیت نارنجی هستند، همچنین شهرستان‌های خوسف و زیرکوه در وضعیت آبی یا کم‌خطر و بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت زرد قرار دارند.

وی گفت: در حال حاضر ۹.۴ درصد جمعیت استان در وضعیت خیلی پرخطر، ۶۹.۲ درصد در وضعیت پرخطر، ۱۲.۶ درصد در وضعیت متوسط خطر و ۸.۸ درصد نیز در وضعیت کم‌خطر کرونا قرار دارند.

موسوی بیان کرد: روند فوتی کرونا در خراسان جنوبی سیر نزولی دارد اما از نظر تعداد موارد بستری مقداری روند افزایشی را در استان شاهد هستیم و در یک ماه گذشته سیر نزولی بستری را به سرعت سایر استان‌ها نداشته‌ایم.

وی از افزایش بیش از هفت درصدی ابتلا به کرونا در جمعیت دانش‌آموزی استان نیز خبر داد و گفت: این جمعیت می‌تواند ناقل بیماری باشد که باید پروتکل‌ها بهداشتی بیش از گذشته در مدارس اجرایی و جدی گرفته شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نسبت گذشته کاهش یافته است اضافه کرد: در یک هفته گذشته ۲ هزار و ۹۲۳ مورد بازدید از اصناف خراسان جنوبی انجام شده و در این خصوص ۱۶۱ مورد اخطار و معرفی به مراجع قضایی داشته‌ایم که در مجموع میزان استفاده از ماسک در اصناف ۸۵.۴ درصد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۸۷ درصد بوده است.

وی گفت: مقدار محدودی سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف استان کاهش داشته است.

موسوی ادامه داد: ۱۲۸ مورد بازدید از ادارات استان در یک هفته گذشته انجام شده که در ادارات نیز استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری از ۹۵ درصد به ۹۳ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۸۶ درصد از جامعه هدف بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و ۷۳ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: آمار واکسیناسیون استان یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است و در جمعیت بالای ۵۰ سال بیشتر افراد نسبت به دریافت واکسن اقدام کردند.

وی بیان کرد: بیشترین درصد افراد واکسینه در شهرستان‌های بیرجند و فردوس هستند و کمترین آمار متعلق به شهرستان‌های درمیان و زیرکوه است.

موسوی میرزایی گفت: متاسفانه با سیر نزولی دریافت واکسن کرونا در استان مواجه هستیم که باید از ظرفیت ائمه جمعه، متنفذین و کمیته اطلاع‌رسانی برای اقناع‌سازی جمعیت باقیمانده استفاده شود همچنین افراد سن بالا برای دریافت دز سوم واکسن اقدام کنند.

در این نشست اعلام شد که طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید از هفته آینده در استان خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید