کد خبر: 358471
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

۶۰۰ خودرو ناوگان عمومی استان سمنان رایگان گازسوز شد

علی‌اکبر عرب عامری روز دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت: مالکان خودروهای عمومی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه " www.gcr.niopdc.ir " درخواست خود را برای گازسوزکردن خودرو ثبت کنند.

وی ادامه داد: صاحبان خودروهای عمومی در استان سمنان می‌توانند پس از ثبت نام در این سامانه برای احراز هویت و پلاک، کارگاه مورد نظر را برای گازسوز کردن خودرو خود انتخاب کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود بیان کرد: خودروهای ناوگان عمومی تک‌سوز شامل تاکسی‌ها، ون و وانت‌بارها به صورت ۱۰۰ درصد رایگان دوگانه ‌سوز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه گازسوز کردن خودروهای عمومی بر عهده وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است که با تولیدکنندگان مخازن و کیت قرارداد بسته‌ شده است و این شرکت‌ها با کارگاه‌های مجاز قرارداد می‌بندند و بر اساس درخواست‌ها مخازن را برای آنها ارسال می‌کنند.

عرب‌ عامری یادآور شد: ۲ کارگاه گازسوز کردن خودرو یکی در سمنان و دیگری در شاهرود در استان سمنان فعال است و افزایش تعداد این کارگاه‌ها در شهر سمنان و شاهرود از ابتدای ماه جاری در دست اقدام است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود با بیان اینکه ظرفیت اولیه کارگاه‌ها برای گازسوز کردن خودروهای عمومی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ظرفیت هر کارگاه برای گازسوز کردن روزانه ۱۰ تا ۱۲ خودرو است.

وی یادآور شد: ۸۰۰ متقاضی برای دوگانه سوز کردن خودروی خود در سامانه اعلام شده در استان سمنان ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۰۰ خودرو گاز سوز شده و بقیه درخواست‌ها با اولویت در ثبت نام اجرایی می‌شود.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: ۷۲ تا ۹۶ ساعت پس از ثبت درخواست برای گازسوز کردن خودرو در سامانه، درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

عرب عامری با اشاره به رعایت استانداردهای لازم در کارگاه ها و نظارت کامل اداره استاندارد بر کلیه مراحل تبدیل تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت ایمنی خودروهای تبدیلی وجود ندارد و با توجه به ۴۳ باب جایگاه CNG موجود در استان ، وضعیت بسیار مناسبی از لحاظ تعداد جایگاه در استان داریم و در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت جایگاه ها در حال بهره برداری بوده و اضافه شدن تعداد خودروها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود گفت: در مراحل بعدی مسافربرهای شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای بین شهری و روستایی نیز مشمول طرح خواهند شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس