رزمایش سلامت زیستی در مشهد آغاز شد

دکتر محسن ذاکریان روز یکشنبه در مراسم آغازین این رزمایش گفت: در حاشیه شهر مشهد ۷۵ درصد از مردم یک دُز و بیش از ۶۰ درصد نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز گام دیگری در حاشیه شهر مشهد آغاز می‌شود که طی آن مناطقی که دز دریافتی دوم واکسن آنها کمتر از ۵۰ درصد است به بیش از این مقدار برسد و در این کار علاوه بر مساجد، چهار ناحیه بسیج بلال، مسلم، حر و میثم و اتوبوسهای واکسن سیار و همچنین تعدادی تاکسی واکسن نیز فعال هستند.

او اضافه کرد: رزمایش سلامت زیستی با توجه به ایام ولادت حضرت زینب(س) به نام آن حضرت نامگذاری شده است.

برخورد اقناعی در واکسیناسیون

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: بسیج از انعطاف قابل ملاحظه‌ای برخوردار است و بنا به شرایط وارد عمل می‌شود چنان که در عرصه دفاع مقدس، سازندگی، کمک به هموطنان سیل زده و زلزله زده وارد شد و امروز در عرصه واکسیناسیون خدمت می‌کند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی افزود: بسیج با رویکرد اقناعی به کمک متولیان مبارزه با کرونا آمده است و با تیم‌های مختلف، اتفاقات خوبی رقم زده است.

فوت ۷۵۰۰ نفر بر اثر کرونا در خراسان رضوی

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی هم گفت: در بین پرستاران و پزشکان و جامعه پزشکی هم کسانی را داریم که واکسن نزده اند و متاسفانه این افراد در داخل دانشگاه حاضر به بحث نیستند و نظرات خود علیه واکسیناسیون را خارج از دانشگاه ارائه می‌کنند.

دکتر محمود شبستری افزود: طبق آمار قطعی تاکنون در استان هفت هزار و ۵۰۰ نفر به علت ابتلا به کرونا فوت کرده اند که از این تعداد، چهار هزار و ۵۰۰ فوت در مشهد رخ داده است.

وی ادامه داد: در موج پنجم کرونا در سبزوار از ۱۳۴ تنی که به دلیل کرونا فوت کردند فقط ۹ نفر واکسن زده بودند و بقیه افرادی بودند که واکسن نزده بودند و بیشتر افرادی که بعد از تزریق واکسن دچار عارضه شدند دارای بیماری زمینه‌ای بودند و در کل کشور یک نفر به دلیل تزریق واکسن فوت کرده که در سنندج بوده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون در کشور ۵۸ میلیون و ۹۴ هزار و ۱۶۹ نفر دُز اول، ۴۸ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۹۱ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۱۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۷۱ دُز رسیده است.

هم اکنون ۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید