کد خبر: 358491
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

افزایش نظارت بر شناورها/پهلوگیری در بنادر به شرط رعایت مقررات کرونایی

«جواد چنگیزپور» صبح دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از سختگیری در بنادر کشور برای کنترل شرایط بهداشتی کشتی‌ها خبر داد و افزود: پروتکل اصلی سازمان بنادر در قبال کشتی‌های ورودی به بنادر این است که هیچ کشتی‌ قبل از اینکه وضعیت کرونای خدمه آن تعیین تکلیف شود، نمی تواند کنار اسکله پهلو بگیرد.

مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور ادامه داد: هیچ دستورالعمل جدیدی از طرف وزارت بهداشت به سازمان بنادر ابلاغ نشده است، اما پروتکل‌های قبلی کرونایی با سختگیری بیشتری در بنادر اجرایی می شود.

وی گفت: بر این اساس روند اجرایی مقررات پهلوگیری کشتی در بنادر تشدید و با سختگیری بیشتری اجرایی می‌شود.

به گفته چنگیزپور کشتی‌ها اکنون در لنگرگلاه که فاصله ۱۰ مایلی با اسکله دارد می مانند و گروه نظارت کشتی متشکل از حراست، گارد دریایی، نیروی انتطامی، وزارت بهداشت و قرنطینه با هم در لنگرگاه شرایط بهداشتی خدمه را چک می‌کنند و اگر شرایط طبیعی بود اجازه پهلوگیری کشتی ها وجود دارد.

جزییات ورود اتباع آفریقای جنوبی از بندر امام به کشور

مسول مقابله با کرونا در بنادر کشور با اشاره به خبر مربوط به ورود کشتی حامل اتباع آفریقای جنوبی، هند و پاکستان به بندر امام خمینی، توضیح داد: بندر امام یکی از دو بندر بزرگ کشور است که از گوشه کنار جهان کشتی های بزرگ وارد این بندر می شوند؛ بسته به نیاز، خرید و سفارش کالا و نوع کالاهای اساسی از مقاصد گوناگون، کشتی وارد بندر امام می شود و این یک فرایند طبیعی است؛ به همین دلیل هم زمان با گسترش سویه های جدید کرونا در جهان اجرای پروتکل های بهداشتی را در بنادر تشدید می‌کنیم.

وی درباره کنترل وضعیت جسمی خدمه کشتی مورداشاره که بدون قرنطینه وارد کشور شدند نیز افزود: سازمان بنادر وظیفه خود در قبال کنترل دستورالعمل های بهداشتی در بنادر را انجام می‌دهد و نمی توانیم در وظایف سایر ارگان‌ها دخالتی داشته باشیم.

به گفته این مقام مسوول، خدمه کشتی نامبرده توسط همکاران وزارت بهداشت تست کرونا دادند و با منفی بودن جواب تست خدمه، بعد از پهلوگیری کشتی در بندر با اجازه پلیس گذرنامه اجازه خروج از کشتی گرفتند.

مسوول مقابله با کرونا در بنادر کشور افزود: سازمان بنادر دخالتی در این موضوع نداشته است و اتباع پاکستانی و آفریقای جنوبی به عنوان خدمه این کشتی با اجازه پلیس گذرنامه و با تست منفی کرونا توانستند وارد کشور شوند.

به گزارش ایرنا، در پی گسترش سویه جدید ویروس کرونا در جهان، اکنون پذیرش مسافر در مرزهایی هوایی، زمینی و دریایی مشمول قوانین جدید شده است و ورود اتباع از کشورهای ویژه شامل بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه به طور مستقیم و غیرمستقیم تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد که اجازه ورود اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی داده شده و آنها از کشتی خارج و وارد شهر شدند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس