کد خبر: 358494
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

واگذاری تبلیغاتی محیطی؛ خداحافظی فوتبال با اقتصاد دولتی

به گزارش ایرنا، «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان پیش از آغاز شهرآورد ۹۷ با اعلام حمایت از طرح باشگاه‌ها برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی به این مساله به صورت جدی ورود کرد و با پشتیبانی از باشگاه‌های فوتبال آنان را در مسیر احقاق حق خود در زمینه درآمدهای ورزشی قرار داد.

دستور وزیر ورزش و اجرایی شدن آن به صورت رسمی در شهرآورد پایتخت را شاید بتوان یکی از انقلاب‌های اقتصادی در ورزش ایران تلقی کرد، انقلابی که اکنون باشگاه‌ها را مستقل از بودجه دولتی صاحب بخش زیادی از درآمد ورزشی کرده است.

اینکه از دستور واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها به عنوان یک انقلاب در اقتصاد ورزش یاد می‌شود، گزاف نیست زیرا بعد از واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها سرخآبی‌ها از قراردادهای چند ده میلیاردی برای بازی‌های خانگی خود خبر می‌دهند.

طبق اعلام مسوولان باشگاه استقلال تهران رقم قرارداد این باشگاه با کارگزار برای تبلیغات محیطی ۱۵۰ میلیارد تومان است که در صورت موفقیت می‌تواند تا ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

موفقیت استقلال در کسب مجوز تبلیغات محیطی و موافقت سازمان لیگ با این موضوع موجب شد تا در کمترین زمان باشگاه پرسپولیس نیز برای توافق با کارگزار وارد عمل شود. توافقی که بنا به گفته مسوولان این باشگاه، رقم درآمد آن برای سه سال ۶۰۰ میلیارد تومان است.

کسب درآمد مستقل توسط باشگاه‌ها بدون دخالت سازمان لیگ و سایر نهادهای مرتبط می‌تواند تحولی جدید در زمینه اقتصاد ورزش باشد. اقتصادی که در چند دهه گذشته به حلقه مفقوده تبدیل شده بود و جایی در ورزش حرفه‌ای ایران نداشت؛ ورزشی که شریان اقتصادی آن به بودجه دولتی وصل شده و میزان دریافتی آن تحت تاثیر شرایط مختلف تغییر می‌کند.

این شرایط در گذشته موجب شده بود تا بسیاری از باشگاه‌ها به ویژه سرخآبی‌ها با بدهی‌های فراوانی دست به گریبان شوند، بدهی‌هایی که در بسیاری از مواقع به محرومیت آنان منجر شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس