کد خبر: 358497
۰
۰
نسخه چاپی

طرح تولید محصول غذایی سالم در قم اجرا شد

محمد علی سلامی روز دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در کنار موضوع راهبردی تامین امنیت غذایی، تولید محصول غذایی سالم‌ نیز همواره در دستور کار کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم بوده و با همکاری کشاورزان استان برای تحقق آن تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم برای ارتقا کیفیت محصولات تولید شده این بخش، افزود: برای موفقیت اجرای طرح تولید محصولات غذایی سالم در قم، انجام فعالیت‌های ترویجی مورد نیاز ازجمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت کشاورزان استان در این زمینه،‌ دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه کمیته تخصصی غذای سالم نیز در سازمان جهاد کشاورزی قم تشکیل ‌شده‌است که پس از ارزیابی‌ بر مبنای استانداردهای تعیین شده محصولات کشاورزی استان در زمان‌بندی مشخص نشان غذای سالم را دریافت می‌کنند.

سلامی تاکید کرد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم در این خصوص توصیه‌های فنی لازم را به بهره‌برداران ارائه می‌کنند تا محصولات کشاورزی تولید شده در قم علاوه بر افزایش کمی دارای کیفیت مورد قبول نیز باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کشت‌های گلخانه‌ای برای تامین امنیت غذایی و تولید محصولات غذایی سالم در استان، بیان کرد: بر اساس راهبرد تغییر الگوی کشت استان، تولید محصولات گلخانه‌ای با رعایت استانداردهای کمی و کیفی مورد نظر در قم گسترش می‌یابد.

گفتنی است از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند،‌ همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید