کد خبر: 358736
۰
۰
نسخه چاپی

رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز درقم

پنجمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و با همکاری انجمن عکاسان استان قم برگزار می‌شود.

رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز درقمبه گزارش قم پرس:، مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم و با همکاری انجمن عکاسان استان برگزار شد.

در این مراسم که در نگارخانه خانه فرهنگ برگزار شد، ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، ذاکریان معاون خدمات شهری شهرداری، جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم حضور داشتند.

ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان قم در این مراسم، ضمن عرض خیرمقدم و گرامیداشت روز دانشجو، با استقبال از فعالیت‌های مشترک با سازمان‌ها و نهادهای ذیربط گزارشی از برنامه‌های انجمن عکاسان قم را ارائه داد.

در ادامه این مراسم از پوستر پنجمین جشنواره عکس پائیز برگ‌ریز رونمایی و بر همکاری متقابل هنرمندان و سازمان‌ها در برگزاری رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری تأکید شد.

در ادامه الواح هیئت داوری به آقایان امیر حسامی نژاد، حجت‌الله عطایی، بهمن عزیزی، ابراهیم سلیمانی و صادق حیدری اهدا شد.

دبیر پنجمین دوره مسابقه عکاسی پاییز برگ‌ریز نیز با بیان اینکه هنر عکاسی هنری فاخر بوده که با همه هنرها متفاوت است، گفت: ثبت رویدادها به‌ویژه از منظر شهری می‌تواند ضمن ثبت تجربیات، اتفاقات و شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه باعث شود که مقایسه‌ای بین جامعه در شرایط مختلف اتفاق افتد و در راستای توسعه و اعتلای جامعه از آن استفاده شود.

امیرحسامی نژاد افزود: عکاسی از چند منظر هنری، اقتصادی، فرهنگی قابل اهمیت است و با توجه به اینکه شهر قم در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف رشد و توسعه داشته است، می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و هنر عکاسی ضمن ثبت این رویدادهای مهم و تغییرات خاصی این چند سال، در نمایش هرچه بیشتر این اقدامات به مخاطبان، شهروندان و زائران مؤثر بود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اتفاقات که در سال‌های اخیر در قم صورت گرفته توسعه فضای سبز شهری بوده که تغییرات ویژه‌ای داشته است، ابراز کرد: این موضوع نیز با کاشت گونه‌های خزان‌دار همراه شده که این مهم سبب برگزاری مسابقه عکاسی برگ‌ریز شده است که چهار دوره قبل با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز و انجمن عکاسان برگزار شد.

عضو هیئت‌مدیره انجمن عکاسان قم گفت: با توجه به اقلیم قم، خزان آن دیرتر اتفاق می‌افتد و به همین جهت نیز عکاسان از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند که با استفاده از هنر خود نسبت به ثبت تصاویر و ارسال از طریق سایت https://www.qomparks.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حسامی نژاد با تأکید بر اینکه این مسابقه در دو بخش حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم آثار خوبی به دبیرخانه ارسال شود و عکاسان و شهروندان با دوربین‌های حرفه‌ای، نیمه‌حرفه‌ای و حتی موبایل در این مسابقه شرکت کنند.***/س

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید