کد خبر: 358737
۰
۰
نسخه چاپی

آمادگی مدیریت شهری قم برای استفاده از ظرفیت هنرمندان برای رفع مشکلات شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آمادگی شورای شهر قم و کمیسیون فرهنگی برای انتقال نیازها و اولویت‌ها شهری به هنرمندان گفت: هنرمندان می‌توانند با توجه به مشکلات شهر و با نگاه هنر به سمت حل مشکلات حرکت کنند

 آمادگی مدیریت شهری قم برای استفاده از ظرفیت هنرمندان برای رفع مشکلات شهر

به گزارش قم پرس: مصطفی ملایی در مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز که به همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد، به اهمیت مسائل فرهنگی در توسعه شهر اشاره کرد و اظهار داشت: می‌توان با توجه به مسائل علمی و فرهنگی سرعت توسعه یک شهر را چندین برابر کرد.

وی عملکرد صدراعظم سابق آلمان گرهارد شرودر قبل از رسیدن به صدراعظمی کشور آلمان را موردبررسی قرارداد و افزود: شرودر قبل از صدراعظمی شهردار شهر هانوفر المان بوده و توانست با تغییر ساختار شهر اقتصاد این شهر را نجات دهد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شرودر با دعوت از پرفسور سمیعی به‌عنوان بهترین متخصص مغز و اعصاب جهان، ساختار شهر را به سمت توجه به مسائل علمی تغییر داد و کل نقشه شهر را بر اساس جایگاه علمی پرفسور سمیعی بازطراحی کرد.

وی حوزه هنر را دارای قدرتی ویژه در تحول اقتصادی و توسعه شهر دانست و ابراز کرد: هنر نیز چنین قدرتی داشته و می‌توان بازوی محرک در توسعه اقتصادی شهرها باشد و هر چه به صنایع فرهنگی و هنرمندان توجه بیشتری داشته باشیم توسعه شهر با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

ملایی، توجه مقام معظم رهبری را به جامعه هنری و علمی دارای اهمیت دانست و با یادآوری ظرفیت‌های علمی و هنری شهر قم تصریح کرد: با توجه به مقوله علمی و مسئولیت‌پذیری فرهنگی باید هنرمندان را علاوه بر توجه به مقولات هنری به سمت مسئولیت‌پذیری فرهنگی نیز سوق داده تا بتوانند نسبت به مسائل و دغدغه‌های شهر پاسخگو باشند.

وی یکی از مشکلات شهر را توجه به هویت شهر دانست و گفت: هنرمندان می‌توانند با توجه به مشکلات شهر و با نگاه هنر به سمت حل مشکلات حرکت کرده و این مدیریت شهری است که باید این سؤالات و نیازها را مشخص و تعریف کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: مرحله بعد از ایجاد مسئولیت‌پذیری، اثرگذاری بوده و باید برای تحقق اثرگذاری به مسئولیت‌پذیری فرهنگی در حوزه هنر به‌صورت ویژه بپردازیم.

ملایی در پایان آمادگی شورای اسلامی شهر قم و کمیسیون فرهنگی را برای انتقال نیازها و اولویت‌ها به هنرمندان اعلام کرد و گفت: در مقابل نیز ما وظیفه‌داریم حمایت‌های لازم را از هنرمندان داشته و مطالبات آن‌ها را برطرف کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید