۸۳ درصد از پرستاران غرب خراسان رضوی به کرونا مبتلا شدند

دکتر علیرضا مسلم شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار با قدردانی از زحمات جامعه پرستاری افزود: در مجموع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هزار و ۱۷۲ نیرو در گروه پرستاری دارد که ۸۶ درصد آنها پرستار هستند.

وی با اشاره به عملکرد و کارنامه درخشان کشور در مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: یک علت مهم این موفقیت الگوگیری پرستاران از رفتار، منش و سیره حضرت زینب (س) بوده است.

دکتر مسلم گفت: اینکه امروز بیشتر مناطق کشور در وضعیت آبی کرونا قرار گرفته اند، مرهون حمایت ها و توصیه های مقام معظم رهبری، رییس جمهوری، وزیر بهداشت و مسوولان نظام است چنانکه تامین ۱۰۰ میلیون واکسن و واکسیناسیون گسترده طی ۱۰۰ روز یکی از این دستاوردها بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در ۲۲ ماه گذشته، سبزوار همواره به لحاظ درگیری با کرونا در ردیف سه تا چهار شهرستان نخست استان قرار داشته است که با تلاش دسته جمعی نیروهای درون و بیرون دانشگاه در رنگ بندی هفته گذشته در رتبه سیزدهم قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماههای گذشته و دوران اوج شیوع کرونا، ایام سختی بود که با تلاش و مجاهدت کادر بهداشت و درمان، پرستاران، نیروهای خدماتی، ستادی، پرسنل معاونت بهداشتی و همراهی فرمانداران، ائمه جمعه، اصناف، بسیج، حوزه علمیه، نیروهای نظامی، انتظامی و مردم از آن سربلند بیرون آمدیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: برخی روزها تا ۲ برابر ظرفیت بیمارستان واسعی، بیمار کرونایی پذیرش شد چنانکه در موج پنجم طی یک هفته ۴۲۰ بیمار، یعنی بیش از ۲ برابر ظرفیت این بیمارستان، بیمار در این مرکز بستری شده بود.

دکتر مسلم افزود: طی آن ایام سخت، به لحاظ دارو، تامین اکسیژن و پزشک و پرستار مشکلی رخ نداد و بیماری به بیرون بیمارستان ارجاع داده نشد و با مجاهدت کادر درمان و پرستاران، اجازه ندادیم تا مشکلات اورژانسی دانشگاه و بیمارستان واسعی به محیط بیرون منتقل شود.

وی ادامه داد: در نتیجه مجاهدت کادر درمان و بهداشت و تمامی نیروهای مجموعه علوم پزشکی سبزوار، این دانشگاه در رتبه بندی معاونت درمان وزارت بهداشت در بین ۳۷۲ بیمارستان درگیر کرونا رتبه ۲۱ کشوری را دریافت کرد.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید