کد خبر: 358798
۰
۰
نسخه چاپی

۱۹۷میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌درگردش برای کشاورزان استان اختصاص یافت

عباس پورمیدانی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: تسهیلات تخصیص یافته به بخش‌کشاورزی استان فراتر از موضوع یادشده‌است و اعتبارات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف همچون توسعه مکانیزاسیون، گسترش کشت‌های گلخانه‌ای و افزایش تولید گیاهان دارویی، تجهیز و نوسازی واحدهای مرغداری و دامداری‌ها، ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی و افزایش فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی، اختصاص یافته‌ و روند پرداخت آن‌ها با همکاری‌ بانک‌های عامل استان درجریان است.

وی افزود: کشاورزان قمی درشرایط خاص آب‌وهوایی این استان برای تولید محصولات عذایی مورد نیاز مردم سخت تلاش می‌کنند و امیدواریم پرداخت تسهیلات مورد نیاز به ایشان بتواند عامل موثری برای گسترش فعالیت‌ها در این بخش‌مهم اقتصادی و پویایی هرچه بیشتر آن باشد.

وی ادامه داد: روند تحول مثبت در کشاورزی استان قم طی سال‌های اخیر با نگاه به راهبرد تغییر الگوی کشت آغاز شده‌است و حمایت از کشاورزان این استان با ابزارهای مختلف مالی همچون پرداخت تسهیلات بانکی می‌تواند نتایج مورد نظر از این برنامه را با سرعت بیشتری نمایان کند.

پورمیدانی گفت: همچنین در راستای گسترش حجم تولید و اشتغال در بخش کشاورزی استان از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به کار در این حوزه حمایت و روند صدور مجوز و پرداخت اعتبارات بانکی لازم برای فعالیت مورد نظر ایشان تسهیل خواهد شد.

وی بیان داشت: تشویق کشاورزان استان به سمت استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای نقش موثری در عبور از کشاورزی سنتی و ترویج الگوهای جدید کشاورزی در قم داشته‌است.

گفتنی است از مجموع بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار قمی در حوزه کشاورزی، یک هزار و ۱۰۰ تن بانوان هستند،‌ همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک‌میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید