کد خبر: 361748
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

یارانه حمل‌ونقل صادراتی هواپیماهای حامل کالاهای کشاورزی ابلاغ شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، «علیرضا پیمان‌پاک» اظهار داشت: بر اساس بند (م) تبصره (۱) قانون بودجه و همچنین ماده (۴) بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰، اعتباراتی برای پرداخت یارانه حمل هوایی محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه و حوزه اتحادیه اوراسیا در نظر گرفته شده است که بر این اساس سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، شیوه‌نامه اجرایی مربوطه را تدوین کرد و پس از آن توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: کاهش هزینه‌های حضور صادرکنندگان محصولات کشاورزی در بازار کشورهای همسایه و کشورهای حوزه اتحادیه اوراسیا و افزایش قدرت رقابت‌پذیری صادرات محصولات کشاورزی با هدف کاهش مدت زمان حمل این دسته از کالاهای صادراتی به دلیل فسادپذیر بودن، از جمله اهداف شیوه‌نامه اجرایی است.

وی ادامه‌داد: در صورت اختصاص بودجه‌های لازم توسط سازمان برنامه و بودجه و در قالب کارگروه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی، نسبت به حمایت و تشویق صادرکنندگان از طریق کاهش هزینه‌های حمل و نقل هوایی کالاهای فسادپذیر و با محاسبه هزینه سوخت هواپیماهای باری به میزان هزینه سوخت هواپیماهای مسافری اقدام خواهد شد.

پیمان‌پاک اضافه‌کرد: وزارت صمت مصمم به توسعه و تجهیز زیرساخت‌های تجاری به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه تجارت خارجی کشور است.

به زعم کارشناسان، این اقدامات ساختاری به‌ویژه در حوزه لجستیک صادراتی مقدمه‌ای بسیار حیاتی برای عملیاتی شدن تجارت آزاد با حوزه اوراسیا تلقی می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس