کد خبر: 361899
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش ۴۰ درصدی صدور نفت/ صادرات غیرنفتی با جدیت انجام می‌شود

به گزارش قم پرس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر استانی خود به هرمزگان در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با دوازدهمین اجلاسیه علمای بلاد در قم، با بیان اینکه در کنار رفع تحریم‌ها، مسئله خنثی سازی تحریم و صادرات غیرنفتی نیز با جدیت توسط دولت در حال انجام است، افزود: تورم نگرانی اصلی مردم است، طبق آمار بانک مرکزی تورم امروز کشور در ۷۰ سال گذشته بی نظیر بوده است ولی با این وجود سیر نزولی تورم در ایران آغاز شده است.

رئیس جمهور با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفت، گفت: جامعه امروز با نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روبه رو است و محوری ترین مسئله‌ای که امروز باید در کشور انجام شود، اجرای عدالت است.

رئیسی با اشاره به عقب ماندگی‌های جدی کشور در عدالت اقتصادی، ادامه داد: در مسئله عدالت چیزی که مهم است اجرای عملی و میدانی عدالت است به نحوی که مردم مزه شیرین آن را بچشند و سخن از عدالت از حد کتاب، شعار و شعر فراتر برود.

رئیس جمهور بیان داشت: دولت سیزدهم در پی این است که عقب ماندگی‌های عدالت در کشور را جبران کند.

وی با اشاره به مسئله مدیریت بیماری کرونا، گفت: در زمان آغاز دولت سیزدهم روزانه حدود ۷۰۰ خانواده داغدار می‌شدند که امروز با الطاف الهی تعداد قربانیان به کمتر از ۳۰ نفر رسیده است.

رئیسی گفت: در آغاز دولت سیزدهم ذخایر کالاهای اساسی اطمینان بخش نبود در حالی که امروز هیچ نگرانی از ذخایر کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه قم و اتفاقات ۱۹ دی ماه سال ۵۶ خاستگاه انقلاب اسلامی است و هدف نهایی انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری این است که دین باید در صحنه باشد.

رئیسی افزود: حوزه علمیه به عنوان پدیدآورنده انقلاب نمی‌تواند نسبت به مشکلات و نیازهای جامعه بی تفاوت باشد، علمای بزرگ حوزه هم نیاز جامعه را به درستی می‌شناختند و هم حاضر بودند در مسیر بهبود شرایط با روی کار آوردن علم، دانش و آبروی خود نقش آفرینی کنند.

دوازدهمین اجلاسیه علمای بلاد با شعار «رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب» طی روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه جاری برگزار می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید