کد خبر: 361945
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

گذر فرهنگی؛ عمار در ادامه راه تا شمع تولدی که فوت شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با برگزاری آیین افتتاحیه در حوزه هنری آغاز به کار کرد. آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، عصر امروز (شنبه ۱۸ دی‌ماه) در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی یارانه اختصاص یافته به این رویداد فرهنگی گفت: برطرف شدن ۸۰ مشکل نرم افزاری سایت نمایشگاه، اضافه شدن بخش فرهنگی، کاهش زمان، هزینه، جست و جو، انتخاب و ارسال کتاب از جمله ارتقائات دومین تجربه این رویداد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با جمعی از خوانندگان و تهیه‌کنندگان موسیقی کشور در فضایی صمیمی از نزدیک پای صحبت این قشر از هنرمندان عرصه موسیقی نشست.

گذر فرهنگی؛ عمار در ادامه راه تا شمع تولدی که فوت شد

نخستین دوره جشن حافظ (علی معلم) و اهدای تندیس این رویداد به آثار برتر دو حوزه تئاتر و موسیقی برگزار می شود.

شبکه اجتماعی اینستاگرام که در کارنامه فعالیت خود، نمره منفی فیلتر گسترده پست‌های خاص را دارد، با وجود گذر دو سال از شهادت سردار سلیمانی همچنان عکس و پست‌های مربوط به این سردار را برنمی‌تابد و در تازه‌ترین اقدام با توجه به انتشار پستی درباره سردار دلها، صفحه وزیر فرهنگ را نیز حذف کرد.

فراخوان سومین دوره «جایزه موسیقی و رسانه» به‌عنوان بخش جنبی سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر آغاز شد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از میزبانی مصلای امام خمینی (ره) برای برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

بکتاش آبتین، نویسنده و فیلمساز ایرانی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.، اداره‌کل زندان‌های استان تهران روز شنبه در پی درگذشت بکتاش آبتین به دلیل ابتلا به کرونا اطلاعیه‌ای صادر کرد.

شمع تولد هنرمندان پیشکسوت دی ماهی در محل باغ زیبا روشن شد تا بستری برای تجلیل از هنرمندانی فراهم شود که ثمره عمرشان اعتلای فرهنگ و هنر ایران زمین است.

گذر فرهنگی؛ عمار در ادامه راه تا شمع تولدی که فوت شد

انیمیشن‌های «چیا» و «شکرستان» نوروز ۱۴۰۱ روانه آنتن شبکه‌های سیما می‌شوند.

دستیار نادر طالب‌زاده، گفت: شایعاتی که درباره وخیم بودن حال این کارگردان منتشر می‌شود کذب است. هوشیاری وی کامل است و به زودی از سی سی یو به بخش منتقل می‌شود.

سریال تلویزیونی «دردسرهای شیرین»، محصول گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما است که قرار است نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن این شبکه برود.

برگزیدگان دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی ۲۰ در آیین اختتامیه این رویداد سینمایی معرفی شدند.

علی اصغر سعادتی مطلق مشاور فرهنگ و معارف اسلامی پیشین سازمان سینمایی کشور صبح امروز به دلیل عارضه مغزی درگذشت.

پیکر حمید لبخنده کارگردان سریال‌های خاطره‌انگیزی چون «در قلب من» و «در پناه تو» دوشنبه، ۲۰ دی‌ماه در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

آیین تودیع و معارفه مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این موسسه برگزار شد و سید عباس عظیمی بار دیگر مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت شد.

مراسم اختتامیه سومین جایزه سال «استیکر» با معرفی برگزیدگان این دوره در حالی برگزار شد که به گفته رئیس جشنواره به دلیل کم سابقه بودن این رویداد نگرانی وجود داشت که از بعد کمی و کیفی به مرحله مطلوب نرسد.

درخشش فرهنگ و هنر ایران در جهان

آنسامبل آلمانی موزیک فابریک در اولین کنسرت خود در سال جدید میلادی، آثار سه آهنگساز ایرانی و یک آهنگساز آلمانی را با محوریت ساز عود در سالن «کُمِد» مدیا پارک شهر کلن نواخت.

فیلم کوتاه «درد خفیف» به کارگردانی پویا نبی به سه جشنواره بین‌المللی که در کشورهای نروژ، آمریکا و فرانسه برگزار می‌شود، راه یافت.

فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی در جشنواره فیلم‌های ایرانی در موزه هنرهای زیبای واشنگتن دی سی و جشنواره فیلم ترومسای نروژ نمایش داده می‌شود.

نشریه معتبر «ورایتی» جایزه سالانه تاثیرگذاری خلاقانه خود را در حوزه کارگردانی به اصغر فرهادی اهدا کرد.

هفت عضو هنرمند مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نقاشی کودکان آسیایی چین موفق به کسب یک رتبه اول، ۲ رتبه دوم و ۴ رتبه سوم شدند.

بازیگر فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان رئیس هیات داوران بیست‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم وزول در فرانسه انتخاب شد.

گذر فرهنگی؛ عمار در ادامه راه تا شمع تولدی که فوت شد

رمان «آیلین» نوشته آتوسا مشفق با بازی یکی از بازیگران مشهور هالیوودی جلوی دوربین می‌رود.

قطعه موسیقی «مادرم پارس است» به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک چین و ایران در تئاتر ملی کشور چین نواخته شد.

فیلم کوتاه «گالو» به کارگردانی کسری تیرسحر، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی بلک‌بورد هند شد.

«نظربازی» ساخته مریم تفکری به جمع نامزدهای جایزه جشنواره روتردام برای بهترین فیلم کوتاه راه یافت.

«پیمان معادی» بازیگر و کارگردان معروف ایرانی به عنوان داور جشنواره بین‌المللی فیلم ساندنس انتخاب شد.

مرکز آرشیو فیلم و تلویزیون UCLA امریکا با همکاری بنیاد فرهنگ لس انجلس به مرور آثار نیکی کریمی می‌پردازد.

دو هفته مانده به اکران دیجیتال فیلم «قهرمان» در سرویس آمازون پرایم، مطبوعات خارجی نقدهایی را درباره این فیلم پرافتخار ایرانی منتشر کردند.

جهان از دریچه فرهنگ و هنر

باستان‌شناسان در یک منطقه باستانی در عمان، یک بازی رومیزی چهار هزار ساله کشف کردند.

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» برای رقابت در جوایز «بفتا ۲۰۲۲» واجد شرایط شناخته نشد.

اسامی برندگان گلدن گلوب هفتادونهم در حالی اعلام شد که «قهرمان» از ایران در کسب جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان ناکام ماند.

یک داستان کوتاه کمتر دیده شده از «تونی موریسون» پس از بیش از ۴۰ سال، ماه آینده در قالب یک کتاب مستقل چاپ و روانه بازار می‌شود.

فیلم «ماشینم را بران» که یکی از رقبای فیلم «قهرمان» برای رسیدن به اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان است، با کسب چهار جایزه اصلی، جوایز انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا را درو کرد.

گذر فرهنگی؛ عمار در ادامه راه تا شمع تولدی که فوت شد

فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» این هفته جای «تایتانیک» را به عنوان ششمین فیلم پرفروش در تاریخ گیشه آمریکای شمالی می‌گیرد.

وس اندرسن یکی از داستان‌های کوتاه رولد دال را با بازی بندیکت کامبربچ برای نتفلیکس جلوی دوربین می‌برد.

تایلند خلیج مایا را که برای بیش از سه سال با هدف احیای زیست‌بوم منطقه تعطیل شده بود، به روی گردشگران باز کرد.

کیت بلانشت برای بازی در اولین فیلم انگلیسی زبان پدرو آلمودوار، سینماگر معروف اسپانیایی، قرارداد امضا کرد.

«سیدنی پوآتیه»، هنرپیشه سرشناس هالیوودی و اولین بازیگر سیاه‌پوست برنده جایزه اسکار، در۹۴ سالگی درگذشت.

یک مجموعه خصوصی شامل حدود هزار اثر هنری در سبک اکسپرسیونیسم آلمانی در مونیخ چکش می‌خورد.

گذر فرهنگی؛ عمار در ادامه راه تا شمع تولدی که فوت شد

درآمد گیشه انگلیس در سال ۲۰۲۱ با ۸۵ درصد رشد به ۸۱۱ میلیون دلار رسید.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس