کد خبر: 362111
۰
۰
نسخه چاپی
مقام روس:

سفر رئیسی به مسکو، تحرّکی تازه به روابط دو کشور می بخشد

سیدوروف روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انتظار می رود در این سفر، اسناد و تفاهم نامه هایی در حوزه همکاریهای دوجانبه در زمینه های گوناگون امضا شود، گفت: معمولا سفرهای سران کشورها در کانون توجه افکار عمومی قرار دارد و سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این رابطه استثنا نیست و به همین دلیل مقدمات آن به دقت برنامه ریزی شده است.

رئیس دانشکده سیاست های جهانی دانشگاه دولتی مسکو تصریح کرد که دیدار رئیسی از مسکو در شرایط روابط عالی بین ایران و روسیه برگزار می شود و سران دو کشور امیدوارند تا سطح روابط دوجانبه و همکاریها در حوزه های مختلف را ارتقاء بخشند.

همکاریهای اقتصادی و صنعتی در مرکز توجه دو کشور قرار دارد

مقام دانشگاهی روس در ادامه با بیان اینکه روابط سیاسی دو کشور در سطح عالی قرار دارد، اظهار داشت: اما روابط اقتصادی و بازرگانی و همکاریها در حوزه هایی مانند فناوریهای پیشرفته و صنایع هوافضا کمتر از حد متناسب با ظرفیت های بالای دو کشور بوده و نیاز به ارتقا و تقویت بیشتر دارد.

به گفته سیدروف، برنامه های قبلی برای گسترش حوزه های اقتصادی بین ایران و روسیه، آن گونه که باید و شایسته روابط سیاسی خوب دو کشور است، پیش نرفته و به همین دلیل این مساله در دیدار روسای جمهوری دو کشور مطرح و بررسی خواهد شد.

وی افزود: حجم مبادلات بازرگانی ایران و روسیه با مبادلات تجاری روسیه با کشورهای کوچک یکسان است در حالی که ایران دارای ظرفیت های بسیار گسترده است و با برنامه ریزی دقیق می توان این شاخص را چند برابر افزایش داد.

امید بسیاری برای لغو تحریم های ظالمانه ایران وجود دارد

به گفته سیدروف، تحریم های آمریکا و متحدانش علیه ایران بویژه در حوزه های اقتصادی غیرقانونی و بسیار ظالمانه است که هدف آن ضربه زدن به معیشت ملت ایران است و اقشار کم درآمد بیشترین آسیب را می بینند.

رئیس دانشکده سیاست جهانی دانشگاه دولتی مسکو گفت: این تحریم ها بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل وضع شده است و به همین دلیل ناقض قوانین بین المللی است.

وی افزود: آمریکا که عضو دائم شورای امنیت است و باید از معیارهای بین المللی دفاع کند خود ناقض شماره یک قوانین بین المللی و منشور ملل متحد شده و به مناسبات بین المللی ضربه می زند.

سیدروف در ادامه با بیان اینکه مذاکرات وین برای احیای برجام به مرحله نهایی نزدیک شده است، ابراز امیدواری کرد که پایان این مذاکرات به آغاز لغو تحریم ها منجر شود.

وی خاطرنشان کرد که در صورت لغو تحریم ها، ایران از امکانات گسترده برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دیگر برخوردار خواهد بود و روابط ایران و روسیه از این رهگذر شکوفا می شود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید