کد خبر: 362237
۰
۰
نسخه چاپی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر قم:

هلال احمر بهترین واسطه برای کمک نیکوکاران به نیاز نیازمندان است

نشست هم اندیشی هلال احمر قم با فعالان اقتصادی، مدیران شهرک‌های صنعتی، اصناف و اتاق بازرگانی استان با هدف تهیه و توزیع سبدهای کالا و کمک به نیازمندان با حضور مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

هلال احمر بهترین واسطه برای کمک نیکوکاران به نیاز نیازمندان است

به گزارش قم پرس:جمعیت هلال احمر استان قم، در ابتدای نشست حجت‌الاسلام فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اینکه بحث نظری انفاق یعنی کمک مالی و بحث عملی آن گذشت از آن چیزی که در زندگی داریم، است گفت: چرا در بخش نظری که یقین داریم انفاق یعنی کمک مالی از مال خود ولی در بخش عملی، آن را به طوری که شایسته است انجام نمی‌دهیم؟ یعنی درواقع چرا نیکخواهی کمتر به نیکوکاری تبدیل می‌شود؟

وی افزود: یک سری عامل‌هایی ایجاد می‌شود از جمله اینکه ببینیم که این واسطه بین نیکخواهی و نیکوکاری است یقینی و عملی است. شکی نداریم هلال احمر بهترین واسط است یعنی کمک نیکوکاران به نیاز نیازمندان ، این واسط به طور یقین جایگزین می‌شود و بدون اشکال ولی باز ذهن درگیر این است که آیا واقعا به آن افرادی که ما در ذهنمان است می‌رسد یا اولویت‌بندی به مسائل دیگر می‌شود، پس یک باور یقینی داریم و آن نیکخواهی و نیکوکاری است ولی در مرحله‌ی عمل، ذهن آشفته می‌شود که گاهی در عمل کردن ضعف پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به نقل قول از یکی از مراجع عظام تقلید دربارۀ پرسشی از ایشان که چه کاری مورد پسند است و در آینده می‌توان از آن بدون دغدغه و بدون استرس و مشکل استفاده کرد گفت: آیت‌الله جوادی آملی به سه نکته‌ی جهان‌بینی، جهان‌دانی و جهان‌آرایی اشاره کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم به شرح این سه نکته اشاره کرد و گفت: جهان‌بینی عالم خداست و هر چه که می‌بینی خداست، جهان دانی یعنی آنچه که به تو تعلق گرفته است اعم از مال، اعضای بدن، سلامت، فرزند، شخصیت که این جهان‌دانی نزد ما امانت است چون مالکیت آن با خداست و جهان‌آرایی که باید این امانت را آرایش کنید و به دیگران بسپارید.

حجت الاسلام فقیه تصریح کرد: با این فلسفه که ایشان فرمودند نگرش ما به این می‌افتد که بهترین عملی که می‌توانیم در زندگی انجام دهیم، نیکوکاری به همنوع است و بهترین جایگاهی که برای آن می‌توانیم قرار دهیم که هم عام‌المنفعه، هم مردمی، هم نگرش سلامت در آن زیاد است هلال احمر است.

در ادامه محمدرضا بهرامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گزارش مختصری از فعالیت‌های این جمعیت از آغاز شیوع ویروس کووید 19 در استان ارائه و بیان کرد: تاکنون 30 هزار سبد معیشتی بین مددجویان هلال احمر به همت خیرین استان تهیه و توزیع شده است.

وی به خدمات بانک تجهیزات پزشکی امانی هلال احمر که از سال 85 به همت خیرین و داوطلبان راه‌اندازی شده است اشاره کرد و گفت: این بانک، تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم اعم از کپسول اکسیژن، مانومتر، دستگاه اکسیژن‌ساز، ویلچر، تخت بیمارستانی و ... را به صورت رایگان و امانی در اختیار مردم می‌گذارد و از آغاز شیوع ویروس کووید 19 نیز خدمات بسیار ارزنده‌ای توسط این بانک به بیماران کرونایی صورت گرفته و بیش از 1600 کپسول اکسیژن توسط خیرین در این ایام به هلال احمر اهدا شده تا در اختیار بیماران نیازمند قرار گیرد و همگام با کادر درمان به ارائه خدمات به 36 هزار نفر از مراجعین کرده است.

وی در پایان خطاب به خیرین و نیکوکاران گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا بخشی از نیازهای جامعه به خصوص مردم استان قم را مرتفع و نیاز و دغدغه نیازمندان اعم از معیشتی و درمان را برطرف کنیم.

گفتنی است: در پایان این نشست، فعالان اقتصادی، مدیران شهرک های صنعتی، اصناف و اتاق بازرگانی استان قم از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری (EOC) هلال احمر استان بازدید و از نزدیک با روند فعالیت های این مرکز آشنا شدند

هلال احمر بهترین واسطه برای کمک نیکوکاران به نیاز نیازمندان است

هلال احمر بهترین واسطه برای کمک نیکوکاران به نیاز نیازمندان است

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید