کد خبر: 362250
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پرتره نویسنده کودک در حکایت دل

به گزارش ایرنا از روابط عمومی برنامه، فیلم مستند ایستاده در چهار راه فرهنگ و تاریخ به زندگی استاد شهرام اقبال زاده، استاد و مترجم، نویسنده، پژوهشگر، منتقد و کارشناس کتاب و ادبیات کودک و نوجوان، اختصاص دارد.

شهرام اقبال زاده، مترجم، نویسنده، ویراستار و منتقد ادبیات کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۳ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. او دانش‌آموخته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه تهران است.

اقبال زاده فعالیت ادبی خود را با انتشار مقالاتی دربارهٔ ادبیات به ویژه ادبیات کودک و نوجوان در مطبوعات شروع کرد و با عضویت در نهادهای ادبی مانندانجمن نویسندگان کودک و نوجوان، و شورای کتاب کودک گسترش داد.

وی دو دوره عضو هیئت مدیرهٔ انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، و دبیر و سخنگوی آن بوده‌است. همچنین او عضو شورای مدیریت دو گروه از انجمن جامعه شناسی ایران؛ شورای مدیریت جامعه شناسی هنر و شورای مدیریت جامعه شناسی کودکی است.

 پرتره نویسنده کودک در «حکایت دل»

در دوره فعالیت های خود، او عضو کمیته جوایز و کمیته بین‌الملل شورای کتاب کودک و دو دوره عضو هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و یک دوره دبیر و سخنگوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و عضو شورای نظری و پژوهشی، همچنین شورای تخصصی ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است.

آثار تطبیقی او بر ترجمه های مختلف شازده کوچولو آنتوان دو سنت‌اگزوپری، در دوره چهارم جشنواره نقد، به عنوان نقد برتر سال کشور انتخاب شد.

مجموعه مستند حکایت دل کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس