کد خبر: 362282
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

سمنان ماجرای بی خانمان شدن کودکان بی سرپرست و حکم تخلیه مدرسه امیرآباد دامغان چه بود؟

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر خبری با عنوان ️«آموزش و پرورش امیرآباد نمک را خورد، نمکدان را شکست»، در فضای مجازی منتشر شد که در این مطلب آمده بود: حکم تخلیه محل اقامت ۱۰ کودک بی سرپرست و بچه یتیم از سوی دادگاه بنا به درخواست آموزش و پرورش امیرآباد شهر مهربانی ها صادر شد.
خبرنگار "کویرامروز" گزارش داد آموزش و پرورش امیرآباد، یک مدرسه مخروبه و قدیمی را مدتی است که به موسسه کودکان بی سرپرست سارینا اجاره داده که ناگهان حکم تخلیه این محل از سوی دادگاه صادر شده است.این در حالی است که مدیر این موسسه حاج ابراهیم امیرآبادیان خیر مطرح کشوری، در چند سال گذشته ۲ مدرسه را نیز در همین شهر ساخته و به آموزش و پرورش اهدا کرده است.
ضمنا این خیر ملی، مدتی قبل آمادگی خود را برای ساخت مدرسه سوم در این شهر اعلام کرده بود.
محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا ابراز داشت: مدرسه‌ای در امیرآباد دامغان از سال ۱۳۹۳در اجاره امیرآبادیان بود و به‌ عنوان مرکز سابق نگهداری کودکان بی سرپرست (سارینا) مورد بهره برداری قرار داشت که قرارداد اجاره به صورت سالانه بود و مهلت قرارداد اجاره آن تیرماه ۱۴۰۰ به پایان رسید.
دستورانی تصریح کرد: ۲ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست از سوی خیر نیکوکار در شهر امیریه ساخته شد و این مکان استیجاری به مدت حدود ۲ سال (سال‌های۹۹ و ۱۴۰۰) بلا استفاده و خالی بوده و هیچ کودک بی سرپرستی در این فضا و مدرسه نگهداری نمی شده است.
وی بیان کرد: نبود فضای مناسب خوابگاهی در شهر امیریه، فاصله نزدیک مدرسه اجاره داده شده با هنرستان (حدود ۵۰ متر)، اتمام قرارداد اجاره و عدم نگهداری کودکان بی‌سرپرست در آن، دلایلی بود که آموزش و پرورش امیرآباد به مستاجر (ابراهیم امیرآبادیان) اعلام کرد به دلیل نیاز مبرم برای استفاده خوابگاهی دانش آموزان هنرستان کشاورزی امکان تمدید قرارداد میسر نیست و باید مستاجر اقدام به تخلیه کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: خوابگاه هنرجویان هنرستان شبانه روزی شهید منتظر قائم امیرآباد از لحاظ ایمنی و فیزیکی در شرایط مطلوب و مناسبی نیست و بیتوته دانش‌آموزان در آن خطرآفرین است، مقرر شد از فضای بدون استفاده مذکور برای خوابگاه دانش آموزان استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: موضوع تخلیه مدرسه و نیاز مبرم آموزش و پرورش به فضای مدرسه بارها با واسطه، مستقیم و محترمانه به اطلاع امیرآبادیان رسید ولی او حاضر به تخلیه ملک نشده و مسئولان آموزش و پرورش را به طرح شکایت در مراجع قضایی رهنمون کرد.
دستورانی اظهار داشت: به دلیل بی‌نتیجه بودن روش‌های مسالمت‌آمیز برای حل و فصل موضوع، طرح شکایت و تشریفات قانونی با نظر و به پیشنهاد شخص امیرآبادیان انجام و اکنون منجر به صدور حکم تخلیه توسط مراجع قضایی شده و اکنون با وجود دریافت حکم قضایی مبنی بر تخلیه فوری ملک مذکور تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی آموزش و پرورش صورت نپذیرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مقام رفیع خیران مدرسه ساز همیشه مورد احترام نهاد تعلیم و تربیت بوده، هست و خواهد بود، افزود: برهمین اساس امیرآبادیان نیز در زمره انسان‌های وارسته و شایسته‌ای است که جامعه فرهنگیان و دانش آموزان منطقه امیرآباد قدردان مساعدت‌های سخاوتمندانه اوست.
بخش امیرآباد به مرکزیت شهر امیریه زیر مجموعه شهرستان دامغان و در ۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان قرار دارد، این بخش بزرگترین بخش استان سمنان از لحاظ جمعیت است و ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس