کد خبر: 362286
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

درگیری با چالش‌های طبقه محروم در تماس نوروزی

به گزارش ایرنا از معاونت سیما، شرکت‌کنندگان مسابقه تماس با فراخوان عمومی و مصاحبه حضوری از طبقه متوسط جامعه انتخاب شده‌اند و با تماس‌های تلفنی هدایتگر مسابقه، با چالش‌ها و ماموریت‌های ویژه‌ای روبرو می‌شوند.

حسن آخوندپور تهیه کننده مسابقه تماس گفت: شرکت کنندگان از میان افرادی که توانایی حضور در جلوی دوربین را دارند انتخاب می شوند و با توجه به شرایط زندگی، امیدها و آرزوها، بضاعت و فرصت هایی که در زندگی داشته اند موضوعی برای آن ها طراحی و یک ماموریت اجتماعی داده می شود. این ماموریت اجتماعی به شکلی است که شرکت کننده از طبقه اجتماعی متوسط و رو به بالا با چالش های طبقه محروم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از افراد شرکت کننده در چالش تهیه لباس عروس برای یک دختر پاکستانی که در حاشیه شهر تهران زندگی می کند مواجه می شود و باید در مدت زمان ۴۸ ساعته این لباس را بدون استفاده از امکانات شخصی خود تهیه کند.

آخوندپور با اشاره به این که تماس از حضور یک بازیگر به عنوان هدایتگر و گرداننده مسابقه بهره برده است، افزود: شرکت کننده مسابقه باید در این مدت ۴۸ ساعته بر اساس راهنمایی و مشاوره هدایتگر برنامه، کار را به نتیجه برساند و تلاش خود را برای به دست آوردن هزینه مورد نیاز در تعامل با سایر بازیگران برنامه، به ثمر رساند.

تهیه کننده مسابقه - مستند تماس خاطرنشان کرد: این برنامه، از قالبی بدیع و نو برخوردار است که تاکنون مشابه آن در تلویزیون نداشتیم البته در دنیا، مسابقه ای با این ساختار وجود دارد اما بیشتر بر مبنای رقابت و کسب جایزه است اما در این مسابقه علاوه بر رقابت، مسائل شهری، فرهنگی و اجتماعی هم مورد توجه قرار گرفته است.

آخوندپور اظهار داشت: در تماس از افراد شرکت کننده، سئوالاتی در مورد امیدها، چالش ها، ضعف ها، ترس و باورهایشان پرسیده و بر اساس آن، سناریویی ترتیب داده می شود و هدایت کننده برنامه به نوعی از خصوصیات این فرد اطلاع دارد و براساس آن برنامه را به پیش می برد.

تهیه کننده برنامه همچنین از وجود سختی ها و چالش های پیش رو در این مسابقه گفت و خاطرنشان کرد: گاهی اوقات ممکن است شرکت کننده از پس این چالش ها برنیاید و مجبور شود دست به عملی زند و مسیر را عوض کند تا بتواند کار را به نتیجه برساند.

آخوندپور تصریح کرد: در این مسابقه با یک سری موقعیت ها مواجه می شویم و این فضا همراه با دوربین مخفی، یک فضای مستندگونه را رقم می زند. سکانس هایی داریم که دوربین دیده نمی شود و شرکت کننده نمی داند افرادی که درکنارش هستند از بازیگران برنامه هستند یا مردم که برای رسیدن به نتیجه وی را یاری و مساعدت می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما یک سری سوژه هایی با محتوای اجتماعی به صورت پیش فرض داریم که بیش‌تر معطوف به مشکلات طبقه محروم جامعه است و بر اساس آن شرکت کننده ها را انتخاب می کنیم و سناریو می نویسیم.

تهیه کننده مسابقه تماس ادامه داد: این مسابقه منوط به اتفاقات پیش بینی نشده و صحنه است و بعضی اوقات این اتفاقات و ویژگی های شخصیتی شرکت کننده و موقعیت رقابتی، مسیر برنامه را تغییر می دهد.

وی گفت: این مسابقه از یک ایده شروع می شود اما پایانش نه برای شرکت کننده و نه برای کارگردان مشخص نیست. در واقع ما یک قصه داریم اما در دل واقعیت، وقایع پیش می رود و تا سکانس های پایانی مشخص نیست که قصه به کجا ختم می شود و با چه مسائلی روبه رو خواهیم شد.

چالش اصلی برای شرکت کننده است و به کمک یک یا چند نفر، خواسته ای را که از وی در مسابقه خواسته شده است با تمام سختی ها و چالش ها به سرانجام می رساند.

آخوندپور در پایان با ابراز امیدواری از این که تماس بتواند مورد رضایت بینندگان شبکه افق واقع شود، تصریح کرد: شرکت کنندگان می توانند علاوه بر تقویت توانایی های خود و واقف شدن بر ضعف های احتمالی خود، از چالش های اقشار مختلف جامعه آگاه شوند و موقعیت های خاص را تجربه کنند و ان شاء الله به درک و مساعدت بیش تر هموطنان نسبت به یکدیگر منجر خواهد شد.

مسابقه تماس یک مسابقه ۶۶ قسمتی است که نوروز ۱۴۰۱ به روی آنتن شبکه افق خواهد رفت.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس