کد خبر: 362301
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

آیین تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در تالار هندبال آغاز شد

به گزارش ایرنا، این ۲ شهید گمنام در عملیات بدر در شرق دجله و خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل شدند و قرار است ساعتی دیگر با حضور مقامات ارشد و بر روی دستان جامعه ورزش کشور تشییع و در محل وزارت ورزش و جوانان به خاک سپرده شوند.

تشیع پیکر این ۲ شهید گمنام از درب مجموعه ورزشی انقلاب به سمت سالن شهید حاج قاسم سلیمانی (هندبال) انجام و سپس در میدان اصلی وزارت ورزش و جوانان به خاک سپرده می‌شوند.

در مراسم تشییع این ۲ شهید گمنام سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته المپیک و پیشکسوتان عرصه ورزش، قهرمانان و رییسان فدراسیون‌های ورزشی حضور دارند.

پس از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، سجادی وزیر ورزش و جوانان در راستای رویکرد انقلابی حاکم بر قوه مجریه در مهرماه امسال طی مکاتبه با ستاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درخواست کرد تا شهیدان گمنامِ جوان، با توجه به نام وزارت ورزش و جوانان در این محل تشییع و به خاک سپرده شوند.

پیش‌تر و در سال ۹۴ پیکر مطهر یک شهیدگمنام ۲۲ ساله که منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده بود در فدراسیون جانبازان و معلولان به خاک سپرده شده است و یکسال پس از آن پیکر پاک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در محوطه فدراسیون تکواندو، تشییع و در خانه ابدی آرام گرفت.

همچنین در سال ۹۸ پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که در عملیات کربلای ۵ و در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد در فدراسیون کشتی تشییع شد.

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تشییع دو شهید گمنام گفت: امروز توفیق یافتیم میزبان دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس باشیم و امیدوارم این اقدام آغاز پر خیر و برکتی برای جامعه ورزش و جوانان باشند.

سیدمحمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان هم گفت: جامعه ورزش و جوانان از عطر وجودی و برکات حضور این شهدا بهره خواهند گرفت.

وی افزود: قدوم این دو شهید بر وزارت ورزش و جوانان مبارک باد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس