کد خبر: 362386
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبات مردم را پیگیری می‌کند

حجت الاسلام سید جلال رضوی‌مهر روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، افزود: تودیع نیروهای ولایت با شهادت در راه خدا در این دنیا رقم می‌خورد و در نظام اسلامی از مکتب امامین انقلاب آموختیم اگر کسی برای خدا کار کند، خداوند چهره او را مثل سردار حاج قاسم سلیمانی در عرصه بین‌الملل نشان می‌دهد.

وی گفت: سردار شهید سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی ۲ عنصر فعال در صحنه‌های علمی و عملی بودند که در پرتو امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از عنصر غیرت دینی در جایی که نظام اسلامی به گفتمان نیاز داشت یا نظام در وهله ورود به تمدن اسلامی است، وارد عمل شدند.

مسوول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر افزود: امروز در آستانه سالگرد شهادت نواب صفوی و یاران باوفایش هستیم و مرور خاطرات آنان از حیث اندیشه، بینش و منش در روزگار خفقان نشان می‌دهد که این شهدا نیز در راه امر به معروف و نهی از منکر جان خود را نثار کردند.

وی گفت: احیا را جایی به کار می‌بریم که از بین می‌رود لذا اگر قیام امام خمینی (ره) نبود، از آن اسلام در حال احتضار امروز خبری نبود و اگر اسلام ناب در مقابل استکبار و ماشین جنگی صهیونسیم قرار گرفته، برگرفته از همان غیرت دینی امام راحل براساس امر به معروف و نهی، این دو فریضه مظلوم الهی است.

حجت الاسلام رضوی‌مهر تاکید کرد: جای دارد جامعه اسلامی که استمرار و بقا و حفظ روحیه شهادت در راستای عمل به فریضتین است در همین مسیر گام بردارد.

وی با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور تا دوران دفاع مقدس که ۳۰۰ هزار شهید از صنوف مختلف جان خود را تقدیم کردند افزود: امروز هم در دفاع از حرم آل الله در جنگ تمام‌عیار استکبار، صهیونیسم و مرتجعین که در مقابل اسلام ایستادند، وظیفه امت واحد قرآنی با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر برای احیای همه ارزش‌های اسلامی است.

مسوول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر گفت: این ستون فقرات و عمود خیمه امر به معروف و نهی از منکر است که حج، زکات و حتی نماز ما از اینجا گرفته می‌شود و در امر به معروف و نهی از منکر به دور از افراط و تفریط‌گری‌ها می‌توانیم به پیشرفت‌های وسیع برسیم.

وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند این غیرت دینی است که جامعه را در بحران‌ها زنده و احیا کرد شاهدیم جوانان برگرفته از مکتب حاج قاسم امروز به عنوان نشانه‌های یک جامعه زنده و پویا حضور دارند.

حجت الاسلام رضوی‌مهر گفت: ریزش و رویش‌ها بوده و خواهد بود و شهدای فراوانی برای احیای این دو فریضه دادیم تا بارش رحمت الهی بر جامعه تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: مطالبه‌گری از مسوولان و کسانی که بر صندلی‌هایی نشسته‌اند که بر خون شهدا استوار است و در بین مردم، برخورد با قانون‌شکنان و افرادی که به ارزش‌های اسلامی دهن‌کجی می‌کنند با جدیت دنبال می‌شود.

مسوول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر از سردار علی قاسمی دبیر پیشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با تداوم همکاری، همفکری و اندیشه‌ورزی یک اتاق فکر منضبط و مبسوط بر آرای علمی، اخلاقی و اسلامی برای بسط معارف اسلامی در استان با نشاط و نفس تازه آغاز شود.

وی تاکید کرد: باید نهضت امر به معروف و نهی از منکر که برگرفته از منظومه امامین انقلاب و طبق کتاب خداست را در جامعه بازخوانی کنیم و اسم ما در کتاب احیاگران امر به معروف و نهی از منکر در امتداد خاندان سرخ شهادت قرار گیرد.

حجت الاسلام رضوی‌مهر گفت: امروز اسلام ناب در مقابل استکبار ایستاده و امت واحده قرآنی به فضل الهی و برکت خون شهدا رقم خورده است.

وی افزود: ما در همه محورها شامل گزینشی، گرایشی و منشی شاهد باب سخن در امر به معروف و نهی از منکر هستیم و با استفاده از افکار حوزویان و دانشگاهیان، دانشنامه مدون امر به معروف و نهی از منکر که یکی از لوازم فعالیت‌های علمی ما در این زمینه است، کلید خواهد خورد و یک دانشنامه جامع را ارائه خواهیم داد.

مسوول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: همچنین در عرصه بین‌المللی باید امر به معروف و نهی از منکر را به صحنه آورد و زبان گفتمان این دو فریضه محدود به هیچ عصر، زمان و قشر خاصی نیست بلکه همان طور که فرمودند یک وظیفه همگانی برای امت واحده قرآنی است.

در این آیین ضمن قدردانی از خدمات سردار "علی قاسمی" فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و دبیر پیشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، حجت الاسلام "مهدی رحیم‌آبادی" مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان به عنوان دبیر این ستاد معرفی شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس