کد خبر: 362420
۰
۰
نسخه چاپی

اصلاح جدی نظام بانکی، علاج مشکلات ساختاری اقتصاد کشور است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمدصادق خیاطیان در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اصلاح جدی نظام بانکی و بازآرایی ساختار تسهیلات‌دهی بانک‌ها تقریبا فصل مشترک اغلب نسخه‌ها برای علاج مشکلات ساختاری اقتصاد کشورمان است. ساختار تامین مالی در اقتصاد ایران عمدتا بانک‌محور است و سهم کمتری از تامین مالی صنایع از بازار سرمایه انجام می‌گیرد.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری ادامه داد: به همین نسبت، وضع کلی نظام تسهیلات و اعتبارات بانکی، تاثیری مستقیم بر متغیرهای کلان اقتصادی کشور دارد. بر همین اساس، اصلاح ساختاری در نظام بانکی، پیش‌نیاز اصلی هر اقدام اصلاحی بزرگ در حوزه اقتصاد کلان و حرکت به سوی عدالت‌محوری است. از این نظر، جلسه روز گذشته رئیس‌جمهور با مدیران عامل بانک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت پیاده‌سازی دقیق مباحث مطرح شده در این جلسه، می‌تواند به نقطه ثقل سیاستگذاری در حوزه بانکی تبدیل شود.

خیاطیان، اصلاح نظام تسهیلات‌دهی بانک‌ها با رویکرد تسهیل تخصیص تسهیلات خرد به مردم و سخت‌گیری در وصول مطالبات معوق از بدحساب‌ها و ابربدهکاران را جزء مطالبات بر زمین مانده مردم درتمام سالهای گذشته عنوان کرد و افزود: حالا که رئیس‌جمهور به نمایندگی از مردم علم مطالبه‌گری و تغییر در این حوزه را به دوش گرفته، برای اینکه این گام مطلوب در حوزه سیاست‌گذاری، در مرحله اجرا از اهداف اصلی منحرف نشده و به درستی در نظام بانکی پیاده‌سازی شود، لازم است سازوکار کارآمدی برای پیگیری تحقق دستورات و توصیه‌های آیت‌الله رئیسی در افقی زمان‌مند در وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل شود.

وی اضافه کرد: مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به عنوان بازوی مطالعاتی دولت، در راستای صیانت از گفتمان و راهبردهای کلان دولت و تطبیق روند اجرایی شدن سیاست‌ها با هدف‌گذاری‌های کلان دولت –که جزو وظایف ذاتی این مرکز است- برای مشارکت در این سازوکار آمادگی کامل دارد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید