کد خبر: 362476
۰
۰
نسخه چاپی

زمینه حضور تمام وقت دانش آموزان در مدارس کشور فراهم شود

صادق ستاری فرد روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش قم، بیان کرد: با مصوبه ستادملی مبارزه با کرونا و تاکید رییس جمهور و آسیب های آموزش مجازی، هیچ راهی جز آغاز آموزش حضوری مدارس وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان به واسطه دوری از مدرسه بین ۵۰ تا ۶۳ درصد با افت تحصیلی روبه رو شده اند، گفت: دوری از مدرسه باعث مشکلات روحی-روانی و انزوای اجتماعی دانش آموزان شده است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در قانون اساسی کشور، گفت: این نهاد در قانون اساسی به عنوان دستگاه عظیم انسان ساز، تمدن ساز و یک نیاز اساسی تعریف شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمدن نوین اسلامی، هدف و آرمان مهم بیانیه گام دوم انقلاب است و این تمدن بدون تربیت نسل سالم، صالح و تراز انقلاب، محقق نخواهد شد.

ستاری فرد اظهار داشت: تحول در نیروی انسانی، تحول در محتوا و متون درسی، تحول در امکانات و فضاهای آموزشی و پرورشی و تحول در امور مالی، شفاف سازی اقتصادی و اصلاح ساختار آموزش ۴ ضلع اصلی تحول این وزارتخانه است.

وی بیان کرد: معلم در نگاه سند تحول آموزش و پرورش و مقام معظم رهبری نقش اصلی را در تربیت نیروی انسانی دارد، تحول در محتوا مانند خون در پیکره آموزش و پرورش مطرح است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عدالت محوری و شفاف سازی در نظام مالی و اقتصادی یک موضوع جدی در آموزش و پرورش است، گفت: تعلیم و تربیت تمام ساحتی سیاست و رویکرد آموزش و پرورش است و در دو سال اخیر با شیوع کرونا تعلیم و تربیت تمام ساحتی دچار چالش شد.

ستاری فرد ابراز داشت: ساحت اعتقادی اخلاقی و ساحت زیست و بدنی در بین ساحت های مختلف آموزش و پرورش مورد تاکید بیشتری است، آموزش و پرورش به دنبال این است تا زیرساخت های آموزشی و ورزشی خانواده محور، آماده استفاده برای عموم مردم باشد.

در این آیین علیرضا رحیمی به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش قم معارفه و از خدمات حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان قدردانی شد. شیخ الاسلام از سال ۱۳۹۲ عهده دار این سمت در استان قم بود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید