کد خبر: 362602
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

صنعت و معدن شبکه همکاری اکوسیستم نوآوری و فناوری با بخش معدن ایجاد شود

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت صنعت، «رضا محتشمی پور» در نشست با فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری حوزه معادن و صنایع معدنی با بیان این مطلب افزود: در اساس حوزه معدن وقتی می‌تواند نقش سازنده در اقتصاد ایفا کند که یا نقش بازار را به خود بگیرد و یا نقش فناوری را.

وی با بیان اینکه به نسبت ظرفیت‌های معدنی توسعه خوب و قابل قبولی داشته‌ایم، افزود: بخش معدن به لحاظ توان مالی و اجرایی قابلیت‌های حائز اهمیتی دارد، اما نقش عامل فناوری در حوزه معدن باید به عنوان یک گلوگاه ارتقا یابد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تقاضای استفاده از فناوری در بخش معدن مناسب نیست، گفت: عدم شناخت از ظرفیت‌های فناوری کشور یکی از دلایل این مساله می‌تواند باشد که باید ظرفیت‌های اکوسیستم فناوری کشور به بخش معدن شناسانده شود.

محتشمی پور ادامه داد: بخشی از این کمبود تقاضاها نیز به خاطر ایرادات قاعده گذاری است و موضوع بعدی نیز به نبود شناخت از مسایل آینده همانند مباحث هوشمند سازی مرتبط است. همچنین چالش‌های انرژی از مسائل جدی حوزه معدن است.

وی گفت: مهمترین کمک اکوسیستم فناوری این است که در حوزه نوآوری و فناوری معادن و صنایع معدنی شبکه همکاری ایجاد کند، وجود شبکه‌های به هم پیوسته ظرفیت‌ها در ارتقای حوزه فناوری معادن و صنایع معدنی نقش قابل توجهی خواهد داشت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس