افزایش موارد ابتلا به کرونای امیکرون در کرمانشاه به ۲۴ نفر

قباد محمدی اظهار کرد: مرحله اول تشخیص سویه امیکرون کرونا در آزمایشگاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تشخیص داده می‌شود اما بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت اجازه اعلام رسمی در آزمایشگاه وجود ندارد.

وی افزود: نتایج اولیه آزمایش در آزمایشگاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه باید به انستیتو پاستور در کرج برود و پس از سه روز بررسی از طرف انستیتو پاستور به صورت رسمی توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا کنون نتیجه آزمایش امیکرون ۲۴ نفر در انستیتو پاستور کرج مثبت اعلام شده اما قطعاً تعداد بیشتر است با توجه به تجربه کشورهای دیگر بسیاری از افراد مبتلا یا بدون علامت هستند یا علائمی مثل سرماخوردگی و خفیف‌تر دارند.

محمدی بیان کرد: اولین مورد مبتلا به کرونا سویه امیکرون هیچ‌گونه مسافرتی به شهر دیگر یا خارج از کشور نداشته است و این موضوع بیانگر آن است که این بیماری در استان کرمانشاه در حال شیوع است اما به دلیل کم‌علامت بودن، بسیاری از افراد مبتلا، به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

وی با اشاره به شیوع بالای امیکرون، افزود: افرادی که بیماری نقص ایمنی دارند یا افرادی که سه دز واکسن را دریافت نکرده‌اند و افراد مسن در معرض خطر ابتلاء به کرونا هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج به دست آمده از آزمایشات کُشندگی امیکرون نسبت به بقیه سویه‌های کرونا بسیار کم است اما این ویروس فریب‌کارانه عمل می‌کند و قدرت سرایت بالایی دارد که این عامل باعث ابتلای افراد حساس می‌شود و از این طریق می‌تواند کشندگی بالایی داشته باشد و آمار مرگ و میر را به واسطه سرایت بالا زیاد می‌کند.

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کرونا، افزود: واکسیناسیون مخصوصاً اگر سه دز کامل انجام شده باشد میزان بستری و مرگ و میر مبتلایان به کرونا را کاهش می‌دهد اما میزان ابتلاء افرادی که واکسن دریافت کردند بیشتر از میزان مورد پیش‌بینی بود.

محمدی از مردم درخواست کرد تا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، گفت: بیش از ۹۰ درصد مردم در استان کرمانشاه دز اول واکسن را دریافت کرده اما برای دز سوم واکسن کرونا تنها حدود ۲۴ درصد از مردم پوشش داده شدند و بیشترین آمار واکسیناسیون در بین افراد ۱۲ تا ۱۸ سال بوده و دز اول در دانش‌آموزان بالای ۹۹ درصد تزریق شده است.

وی در خصوص تصمیم‌گیری راجع به برخورد با بیماری کرونا، ادامه داد: کرونا چندوجهی است و تصمیم‌گیری راجع به فعالیت آموزش و پرورش و حضوری بودن مدارس و رعایت دستورالعمل‌ها در ستاد ملی کرونا با حضور نهادهای مختلف انجام شده و از جنبه‌های مختلف این بیماری بررسی می‌شود.

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: اجرای تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا برای استان‌ها ضروری بوده و با توجه به وضعیت پایدار و رنگ‌بندی آبی استان کرمانشاه اقدامات پیشگیرانه در وزارت بهداشت، افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا بوده و در آموزش و پرورش نیز طبق دستور وزارت بهداشت از شرایط کلاس حضوری، ایجاد تهویه یا باز بودن پنجره‌ها است.

محمدی گفت: ستاد استانی کرونا موافق رعایت حداکثری دستورالعمل‌ها برضد بیماری کرونا است اما نقشه راه ستاد ملی کرونا در مناطقی که وضعیت آن‌ها آبی است مشخص شده و تا حدی سخت‌گیری کمتر می‌شود.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه در وضعیت پایدار و آبی قرار دارد و روزانه همکاران علوم پزشکی تعداد بستری و ابتلاء به بیماری کرونا و سویه امیکرون را رصد کرده و اگر افزایشی در آن رخ دهد به ستاد ملی کرونا انتقال داده می‌شود.

معاون غذا و دارو علوم پزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: از دانش آموزانی که به صورت حضوری به مدرسه می‌روند درخواست می‌شود استفاده از ۲ ماسک را رعایت کرده و فاصله چند متری از دیگر دانش‌آموزان و واکسیناسیون کرونا نیز انجام شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید