کد خبر: 362872
۰
۰
نسخه چاپی

تسهیلات مالی جهش تولید به صنعتگران متقاضی در قم پرداخت می‌شود

محمد جواد ناطق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: بهره‌برداران واحدهای تولیدی استان که دارای ظرفیت خالی بوده و برای راه اندازی و فعال شدن مجموعه خود نیازمند حمایت مالی هستند، می‌توانند بامراجعه به سامانه بهین یاب و انتخاب گزینه تسهیلات جهش تولید در این سامانه ثبت نام به عمل آورده تا پس از بررسی‌های لازم، برای برخورداری از تسهیلات به بانک های عامل معرفی شوند.

وی با اشاره به این که میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه اقتصادی نیز براساس نیاز واقعی بنگاه و بررسی های کارشناسی مراجع ذی صلاح تعیین خواهدشد، افزود: هدف از این طرح، پرداخت تسهیلات به آن دسته از متقاضیانی است که عمدتا دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی برای راه اندازی یا افزایش تولید نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال هستند.
رییس اداره طرح و برنامه سازمان صمت قم، گفت: دارندگان جواز تاسیس، توسعه، پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی، کارت شناسایی کارگاه، پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره برداری معدن و مجوز صنفی معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش،‌ مشمول استفاده از تسهیلات جهش تولید هستند.

وی افزود: اولویت انتخاب بنگاه‌ها، واحدهای تولیدی با ویژگی‌های صنایع با ارزش افزوده بیشتر، صادراتی بودن محصول تولیدی به استثنای مواد اولیه و خام، پیشران بودن و جایگاه در زنجیره ارزش و برخورداری ازتوان اشتغالزایی در اولویت انتخاب برای معرفی به سیستم بانکی و دریافت تسهیلات است.

وی بیان کرد: صنعت قم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی استان به دنبال آن است که بیشترین سهم را در رفع مشکل بیکاری در قم داشته باشد و در این مسیر پرداخت تسهیلات مالی به متقاضیان و تامین سرمایه مورد نیاز تولیدکنندگان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید